فرونشست زمین در دشت جوین هشدار جدی به مصرف کنندگان آب‌های زیر زمینی است

عباس واهبی در گفتگو با خبرنگار آل نور با اشاره به بحران آب در دشت جوین اظهار داشت : بخش اعظمی از آب شرب درجوین توسط دامداری ها به مصرف می رسد.

وی با توصیه دامداران در مورد پرهیز از مصرف آب شرب برای دام ها گفت: دامداران باید از پس آب مصرفی خود برای مصرف دام ها استفاده کنند.

رئیس اداره آبفای روستایی جوین افزود: با وجود ایجاد زیر ساخت های مناسب آب رسانی در بسیاری از نقاط شهرستان، مصرف بیش از حد بعضی از خانوارها باعث شده است، این روزها عده زیادی از مردم شهرستان، در مضیقه آب آشامیدنی قرار گیرند.

واهبی در ادامه ابیان داشت:فرونشست زمین ، تغییر کیفیت آب ، کاهش فشار آب وافزایش قطعی آب، هشدار دشت جوین به مصرف کنندگان آب های زیر زمینی است .

وی یادآورشد:فرونشست زمین در اثر کاهش آب های زیر زمینی غیر قابل جبران بوده و خسارات زیادی همچون صدمه به تاسیسات زیر زمینی انرژی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره آبفای روستایی جوین در پایان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف آب ،خواستار صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب شد وخاطر نشان کرد: مشترکین باید میزان مصرف خود را مدیریت کنند و اگربه همین روال مصرف ادامه دهند کیفیت آب شرب در چند سال آینده بسیار پایین می آید.