اشتغال، در صدر درخواست های مردمی از شورای شهر قوچان قرار دارد

محمود ارحمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: روزانه بیش از 20 نفر از شهروندان متقاضی و جویای کار به شورای اسلامی شهر قوچان مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 500 نفر در بخش های مختلف شهرداری از جمله اداری، اتوبوسرانی و آتش نشانی مشغول به کار می باشند که از این تعداد فقط یکصد نفر بصورت رسمی و پیمانی و 400 نفر دیگر بصورت قراردادی در شرکت های پیمانکاری فعالیت می کنند.

وی افزود: علیرغم حجم بالای درخواست شهروندان جویای کار، شهرداری و شورای اسلامی امکان جذب نیرو ندارد و فقط می توانیم متقاضیان را به بخش های پیمانکاری معرفی نماییم که خوشبختانه از سال گذشته تاکنون بالغ بر یکصد نفر در شرکت های پیمانکاری جذب شده اند.

ارحمی با بیان اینکه تخفیف و تقسیط بدهی به شهرداری در اولویت دوم درخواست شهروندان قرار دارد، تصریح کرد: پیش از این امکان تقسیط و تخفیف بدهی  شهروندان به شهرداری وجود داشته اما باتوجه به تخفیفات35 تا 40 درصدی در ماه های قبل و تخفیف 25 تا 30 درصدی در خردادماه، در حال حاضر امکان تقسیط و تخفیف بدهی ها وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان در پایان یادآور شد: براساس بخش نامه ها ی ابلاغی، در صورت درخواست شهروندان برای تقسیط بدهی های خود، اگر مدت زمان تقسیط بیش از 6 ماه باشد، متقاضیان می بایست علاوه بر بدهی خود،  مبلغی را در حد سود بانکی  نیز به شهرداری پرداخت نمایند.