افزایش تعداد زائرسراهای ارزان قیمت اطراف حرم مطهر

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه زائرشهر حضرت رضا (ع) در منطقه طرق مشهد، اظهار کرد: دغدغه تمامی مسئولان و مردم متدین مشهد مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: گام‌هایی در این زمینه انجام شده اما آنچه انجام شده با آنچه باید انجام شود فاصله بسیار دارد که ما باید این فاصله را کم و کمتر کنیم.

 

وی به فراهم کردن زیارت آسان برای مشتاقان زیارت حضرت رضا (ع) تاکید کرد و بیان داشت: امروز در خراسان رضوی دغدغه زائر و زیارت وجود دارد که این مسئله نقطه اشتراک همه است؛ بنابراین ما باید در جهت تسهیل زیارت گام برداریم.

 

رئیسی عنوان کرد: باید برای زائرانی که وارد مشهد مقدس می‌شوند مکانی فراهم کرد که احداث زائرسرا در شان زائر حضرت رضا (ع) ضروری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: علت انتخاب شهر طرق برای احداث زائرسرا سابقه 70 ساله این منطقه در استقبال از زائران است.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی زائرشهری به نام حضرت رضا (ع) هستیم، خاطرنشان کرد: این زائرشهر باید هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد، اما کار ما به اینجا ختم نمی‌شود و احداث چندین زائرسرای ارزان قیمت دیگر اطراف حرم مطهر را نیز در دستور کار داریم.

 

رئیسی یادآور شد: شهر مقدس مشهد و آستان قدس رضوی مدرسه عظیم بشری است که چگونه زیستن را آموزش می‌دهد.