هشدار 25 سال پیش رهبری؛ گرفتاری مدیران نظام به اشرافی گری و تجمل موجب صلب اعتماد مردم می شود

حجت الاسلام مظفر تاجی، خطیب جمعه چناران حجت السلام تاجی با اشاره به بخشی ازفرمایشات 25 سال قبل مقام معظم رهبری در دیداربا کارگزاران نظام اظهار داشت:

مقام معظم رهبری 25 سال قبل به مدیران نظام هشدارداده بودند که گرفتار اشرافی گری و تجمل نشوند. معظم له در تاریخ23/05/1370درجمع کارگزاران نظام فرموده اند که شما چگونه می خواهید محبت و اطمینان مردم را جلب کنید؟ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند. اگر ما دنبال مسایل خودمان رفتیم، به فکر زندگی شخصی خودمان افتادیم، دنبال تجملات و تشریفاتمان رفتیم، در خرج کردن بیت‌المال هیچ حدی برای خودمان قایل نشدیم - مگر حدی که دردسر قضایی درست بکند! - و هرچه  توانستیم خرج کردیم، مگر اعتماد مردم باقی می ماند؟ مگر مردم کورند؟ ایرانیان همیشه جزو هوشیارترین ملتها بوده‌اند؛ امروز هم به برکت انقلاب از هوشیارترین هایند؛ از هوشیارها هم هوشیارترند. آقایان! مگر مردم نمی بینند که ما چگونه زندگی می کنیم؟

وی ادامه داد: اگرمدیران نظام و دولتها این توصیه ها و هشدارها و آژیر خطرها را جدی می گرفتند امروز وضع بعضی از مدیران نظام اسلامی اینگونه نبود و باحیثیت واعتبارنظام اسلامی درافکارعمومی بازی نمی شد.

وی تصریح کرد: انتظارملت ایران در هفته قوه قضائیه برخورد قاطعانه و انقلابی با این مدیران متخلف و کسانی که این زمینه را فراهم کردند می باشد، از نظرملت ایران هیچ فرقی هم بین مدیران دولتی وغیر دولتی نیست. اگرمجموعه های غیر دولتی اینقدر درآمد دارند که نمی دانند کجاخرج کنند و خرج اعطینای مدیران می کنند، درعوض دولت مالیات اینها را بگیرد و صرف اقتصاد کشورکند.

ماهیت اختلاف ایران با جبهه استکبار زیربنایى و مبنایى است

خطیب جمعه چناران با اشاره به پیشنهاد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری هفته دوم تیرماه تحت عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» وطرح این سوال که چرا با آمریکا و جبهه استکبار نباید وارد مذاکره شد و اینکه وجه افتراق و تضاد ایران اسلامى با آمریکا و رژیمهاى وابسته همچون آل سعود در چیست، بیان داشت: جنس اختلاف و تضاد جمهورى اسلامى ایران با جبهه استکبار و به ‌طور مشخص آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستى و عوامل و دولتهاى ارتجاعى وابسته به آنان در منطقه و حتى داخل کشور، فراتر از اختلافهاى سطحى و موضعى و موردى است که چه‌ بسا بتوان با مصالحه و مذاکره و با بازى برد برد و یا 50 -50 آن ‌را پایان بخشید.

وی ادامه داد: ماهیت این تضادها و اصطکاکها به هویت و ذات هر یک برمى‌گردد و به‌ عبارتى اختلاف، روبنایى و سطحى نیست بلکه زیربنایى و مبنایى مى ‌باشد. مهمترین ویژگیهاى هویت مردم و کشور ایران که هرگز با جوهره و ذات استکبارى کشورهایى همچون آمریکا و یا حتى عربستان قابل جمع نمى‌باشد ، عبارتند از: مردمى بودن و مشروعیت انتخاباتى انقلاب و جمهورى اسلامى ایران ، امت‌ محورى انقلاب اسلامى‌ ، استکبارستیزى انقلاب اسلامى‌ ، استقلال ‌طلبى و عدم وابستگى‌

وی تاکید کرد: آنچه در این هما ورد نباید از آن غفلت ورزید، حفظ انسجام و استقلال ملى با روحیه جهادى و انقلابى است که البته سعادت و پیشرفت و عزت ملت شریف ایران و جاودانگى انقلاب و نظام اسلامى در گرو آن است.

آزادى قدس شریف، در دستور کار همه ملتهاى مسلمان است/ اهمیت ویژه روز جهانى قدس امسال

حجت الاسلام تاجی ضمن دعوت ازمردم برای شرکت درراهپیمایی روز قدس درجمعه آینده گفت: تا به امروز هیچ مسأله‌ اى نتوانسته روز قدس را به فراموشى بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان در راهپیمایى روز قدس باشکوهتر از سال قبل برگزار مى‌شود. در سالهاى اخیر نقشه شوم و خطرناکى با هدف بر هم ریختن جهان اسلام از طریق جنگهاى مذهبى و قومى از سوى دشمنان اسلام طراحى شده و در حال اجرا است هدف راهبردى این توطئه خطرناک  تأمین امنیت رژیم صهیونیستى و تداوم حضور استعمارگران غربى در کشورهاى اسلامى از طریق تضعیف محور مقاومت و به بن‌ بست رساندن جریان بیدارى اسلامى است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه در شرایط فعلى مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستى و عربستان سعودى علیه جهان اسلام و در راستاى تغییر اولویتها در جهان اسلام وارد عمل شده‌اند، روز جهانى قدس به‌ خصوص امسال از اهمیت ویژه و راهبردى برخوردار است، لذا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان همه ملتهاى مسلمان به ‌ویژه ملت ایران یکبار دیگر در صحنه حاضر و نشان خواهند داد همچنان که حضرت امام خمینى(ره) و امام خامنه‌اى بر آن باور دارند، مسأله فلسطین و نابودى رژیم صهیونیستى و آزادى قدس شریف کماکان در دستور کار همه ملتهاى مسلمان به ‌ویژه جمهورى اسلامى ایران قرار دارد.

قاطعیت امام على(ع) در برخورد کارگزاران/ دولت در بحث حقوقهای نجومی قاطعانه برخورد کند

خطیب جمعه چناران با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه امام علی(ع) به دوران حکومت کوتاه آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: دوران حکومت کوتاه امیرالمؤمنین امام علی (ع) از حساس ‌ترین دوره‌ هاى تاریخ اسلام است. امام(ع) براى برقرارى عدالت و امنیت و حاکمیت اسلام و استقلال جامعه اسلامى و حمایت از محرومان و مبارزه بى‌امان با ظالمان، فاسدان، فتنه ‌گران و توطئه‌ گران، به  جهاد عمیق و مستمر با ناکثین  و قاسطین  و مارقین  مبادرت ورزید. این دوران جزء درخشان‌ ترین و آموزنده‌ ترین ابعاد زندگانى و سیره و سنت آن ‌حضرت است.

وی ادامه داد: حضرت على(ع)، براى مبارزه با فساد موجود، راه سختى در پیش داشت. حضرت علی (ع) لحظه ‌اى براى بازگرداندن جامعه اسلامى به همان جامعه ‌اى که حضرت رسول(ص) بنیان نهاده بود، کوتاهى نکرد.

وی افزود: در نظام جدید اصل بر شایسته ‌سالارى، عدالت‌ خواهى و عدالت ‌گرایى، تقوامحورى و خدامحورى است و با هرگونه اختلال، بى‌ نظمى، فساد، ناهنجارى، سوء‌استفاده از قدرت، تضییع  حقوق مردم و بیت‌المال، اتلاف منابع، باند بازى و رابطه ‌بازى، تقدم روابط بر ضوابط با شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی درهمین راستا وبا اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برلزوم پیگیری و برخورد قاطع دولت با حقوقهای نجومی بعضی مدیران در دیداراعضای هیات دولت با ایشان گفت : نمونه موارد قاطعیت امام على(ع) درباره کارگزاران، نامه‌ اى است که به زیاد ‌بن ابیه  نوشته است. آن‌ حضرت در آن نامه  فرموده است: «به خدا سوگند یاد مى‌کنم، سوگندى راستین، که اگر به  من خبر رسد که در ثروت مسلمانان خیانت کرده ‌اى، کم یا زیاد، چنان بر تو سخت بگیرم که مالت بسیار اندک  شود و بارِ هزینه عیال بر دوشت سنگینى کند و خوار و پریشان حال شوى

امام جمعه چناران خاطرنشان کرد: توصیه همیشگی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بر ساده ‌زیستی مسئولان نظام بوده است و خودشان هم دراین زمینه الگو بوده‌اند و کمترین بهره‌ برداری را از امکانات  برده‌اند. بنا نبود یک فاصله طبقاتی فراوانی بین مدیران و کارکنان و کارگران و اقشار دیگر جامعه ایجاد شود.

تفکر انقلابی و خدمت گزاری به مردم بود که انقلاب اسلامی را بیمه کرد و سالها در جنگ در برابر تمام ستمگران ایستاد اما این فیشهای حقوقی کاملا برعکس نشانگر غلبه  تفکر غربی  و روحیه اشرافی گری در این افراد است که امیدواریم تعداد این افراد بیشترازاین نباشد.

لزوم انقلابى بودن و انقلابى ماندن دانشگاه ها

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران با اشاره به دیدار اساتید دانشگاه ها با مقام معظم رهبری وفرمایشات معظم له گفت : از میان همه آنچه رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورتها و مسائل دانشگاه مطرح کردند ، یکى از مهمترین این نکات، مسأله انقلابى بودن و انقلابى ماندن دانشگاه در کشور است. متاسفانه آنچه شاهد آن هستیم، کم‌ توجهى یا غفلت از این امر است. رهبر معظم انقلاب نیز به‌ صراحت به این نکته توجه دادند که گاه به‌ گونه‌ اى عمل مى‌شود که گویى نهادهاى رسمى نظام براى فعالیت در دانشگاه به‌ دنبال تقویت جریانهای مخالف انقلاب هستند و یا نسبت به فعالیتهاى مخالف انقلاب در دانشگاهها توجهى ندارند.

وی ادامه داد: انقلابى بودن یعنى توجه به مسائل کشور و تلاش براى خدمت به مردم و سعادت دنیا و آخرت ایشان را تأمین کردن. دانشگاهى که وابستگى را ترویج کند و یا در آن زمینه فعالیت گروهکهاى تجزیه ‌طلب و ضدامنیت کشور فراهم شود، چه نسبتى با انقلاب اسلامى بر قرار مى‌کند؟

وی افزود: مسلم است که انقلابى بودن در دانشگاه به معنى آن نیست که با ضرب و زور و کارهایى که با دانشگاه تناسبى ندارد اقداماتى انجام شود. انقلابى بودن به معنى آن است که همه آن‌ چیزهایى که براى سعادت کشور لازم است، در دانشگاه تأمین شود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، براى تأمین اهداف آتى انقلاب پیشرفت علمى لازم است، انضباط اخلاقى لازم است، خویشتن‌ دارى دینى در محیط دانشگاه لازم است، بصیرت سیاسى لازم است، احساس هویّت و افتخار به هویّت لازم است و... انقلابى بودن یعنى تلاش براى تأمین این نیازها و تلاش براى پایبندى به این آرمانها.

حجت الاسلام تاجی خاطرنشان کرد: متاسفانه درشرایط کنونى برخى عملکردهاى غلط در عرصه دانشگاههاى کشور به‌ حدى جدى شده است که رهبر معظم انقلاب نیز به‌ صراحت نسبت به آن در یک‌ تریبون عمومى تذکر مى‌دهند.

وی ادامه داد: البته این به معنى نادیده گرفتن خدمات و تلاشهاى عناصر دلسوز در میان مسؤولان کشور و دست‌ اندرکاران آموزش عالى کشور نیست اما نشان از آن دارد که در برخى موارد، مشکل جدى به‌ وجود آمده است و وزیران محترم و مسؤولان دانشگاهها باید نسبت به این امر احساس دغدغه جدى کنند.

وی افزود: روشن است که انقلابى ‌گرى با آیین‌ نامه و دستور العمل ایجاد نمى ‌شود و باید براى آن تلاش جدى کرد و یکى از مهمترین راهکارهاى آن زمینه ‌سازى براى فعالیت گروه‌ها و نهادهاى انقلابى مانند بسیج و دیگر تشکلهاى دانشجویى است که دل در گرو انقلاب اسلامى دارند.

وی بیان داشت: امید است که مسؤولان دانشگاههاى کشور و خصوصا مسؤولان عالى دولتى این تذکر صریح رهبرمعظم انقلاب را دریافت کنند و مورد توجه جدى قرار دهند.

کشور درگیر جنگ فرهنگى و جنگ نرم است

خطیب جمعه چناران با اشاره به دیدار شعرا با رهبرمعظم انقلاب وبیانات معظم له در این دیدار بیان داشت : آنچه رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان داشتند، حاوى مطالب مهم و قابل توجهى است که خصوصاً مسؤولان فرهنگى کشور باید به آن توجه کنند و نقاط ضعف و کاستى  کار خویش را دریابند و براى بهبود عملکرد و رفع اشکالات تلاش کنند.

وی ادامه داد: در میان این نکات، تأکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه کشور درگیر جنگ فرهنگى و جنگ نرم است و دشمن در تلاش براى نفوذ در عرصه ‌هاى مختلف فکرى و فرهنگى کشور است و تأکید چند‌ باره ایشان بر اینکه اکنون در حال مبارزه‌ اى جدى در عرصه  فرهنگى هستیم و حتى تأکید کردند که ما شمشیرمان را کشیده ‌ایم و در حال جنگ و مبارزه هستیم؛ باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی افزود: حال که کشور در حال چنین جنگى است که رهبرى معظم آن به‌ صراحت بیان مى‌دارد که شمشیر کشیده شده و از جوانب مختلف در حال مبارزه هستیم، افسران و سرداران این جنگ چه کسانى باید باشند. آیا جز اهل هنر و فکر انقلاب اسلامى توقع از شخص دیگرى مى ‌رود که در این حیطه نقش افسرى و سردارى را بر عهده بگیرد و در این میدان مبارزه وارد شود و از آرمان‌ها و اهداف خویش دفاع کند.سرمایه‌هاى فرهنگى و فکرى نظام اسلامى و جامعه اسلامى باید در موقع نیاز و در هنگامى که ضرورت به آنها وجود دارند به کار این‌ جامعه بیایند و نقش اصلى خود را ایفا کنند.

تبریک امام خمینی(ره) به امام خامنه ای

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیر سال 1360 گفت : نقشهای متعدد و تأثیرگذارحضرت  آیت‌ ا...خامنه ‌ای در جمهوری اسلامی در کنار پافشاری‌ ایشان در مقابله‌ با جریانهای منحرف و بیگانه، منافقین کینه  ‌توز را که وابستگی آنها به بیگانگان در شرایط آن روز روشن شده بود، به تصمیم خطرناکی رساند. تنها با گذشت یک هفته از تصویب عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس و پس از بیانیه ‌ی منافقین در اعلام جنگ مسلحانه با نظام، حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند.

وی  ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) بلافاصله پس از ترور، در پیام خود پرده از چهره‌ ی عوامل ترور برداشتند و فرمودند : اینان آنقدر از بینش سیاسی بی ‌نصیبند که بی ‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌ انداز است. من به شما خامنه اى عزیز تبریک مى گویم که در جبهه هاى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به این ملت مطلوم خدمت نموده و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم .

وی اظهار داشت: خدا را شاکریم که این ذخیره انقلاب اسلامی را برای ما حفظ کرد وامروز به برکت وجود نازنینش دست قدرت الهی بالای سرملت مسلمان ایران وملتهای مسلمان قرار دارد ، دست مجروح ایشان که دست الهی است این دست، رنگ خدا را دیده و طعم بهشت را چشیده، سوغات یک  سفرغیبى به آن سوى ابرها ست که پیش رهبر مانده تا با دست موعود بیعت کند.انشاءا...

شهید بهشتی، دشمن سرسخت معاندان اسلام

حجت الاسلام تاجی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران با وفایش خاطرنشان کرد: شهید بهشتی، این فرزند راستین امیرمؤمنان علی (ع) ، با آن همه  تعبّد به خداوند، صفای باطن، پاکی روح و فداکاری گسترده ای که در مورد امت مسلمان داشت، دشمن سرسخت معاندان اسلام و مسلمانان بود. شهید بهشتی انسان جامع و وارسته ای بود که به آموختن اکتفا نکرد، بلکه عمل کردن را سرلوحه  کار خویش و لازمه آموختن قرار داد و قله های کمال را با دو بال علم و عمل فتح کرد و موفقیت او نیز مرهون هماهنگی بین این دو مهم بود؛ صفحه  صفحه زندگی این رادمرد فرزانه، حاکی از ایمان و ایثار و اخلاص است و بدین سبب حیات سبزش برای عصرها و نسل ها آموزنده خواهد بود.

 نقش فرهنگ امر به معروف و نهى از منکر در پیشگیرى و کاهش وقوع جرم

امام جمعه چناران با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: راز اصلى استقلال این قوه، نوع  وظایفى است که به‌ عهده دارد که اگر تحت تأثیر و نفوذ دیگر قوا به ‌خصوص قوه مجریه و سازمانهاى وابسته به آنها قرار گیرد هرگز نمى ‌تواند حق و عدل را رعایت کرده و امنیت و آرامش را براى همه قشرها فراهم کند.

وی ادامه داد: یکى از مهمترین بخشهاى وظیفه قوه قضاییه بر اساس قانون اساسى؛ موضوع پیشگیرى ازوقوع جرم است.اقدام مناسب براى پیشگیرى از وقوع جرم و اصلاح مجرمین که با بررسى و دقت در حدود این اقدامات ، معلوم‌ می شود که چه مواردى مربوط به قوه قضائیه است و باید عمل شود، مثلا، مبارزه با فقر و جهل که قطعا از عوامل جرم‌ زا هستند یا مبارزه با بیسوادى و فرهنگ مبتذل که عوامل جرم مى‌ باشند از وظائف قوه قضائیه نیست، چنانچه پس از اطلاع از توطئه یا تشکیل مرکز فساد، پیشگیرى با ورود به منزل یا محل و دستگیرى افراد یا هر اقدام لازم دیگر که توطئه خنثى شده و مرکز فساد متلاشى شود قطعا از وظائف قوه قضائیه است.از سوى دیگر؛ شناسایى عوامل مؤثر وقوع جرم و کنترل آن تا حد امکان تحت مقوله  پیشگیرى قرار مى‌گیرد.

وی بیان داشت: به نظر مى‌ رسد گسترش فرهنگ امر به معروف و نهى از منکر که از اصول فرهنگ دینى است، در صورت جایگزینى آن در فرهنگ اجتماع قادر است نه تنها در مورد منکرات  شرعى بلکه در حدود منکرات قانونى نیز به عاملى مهم در گسترش فرهنگ پیشگیرى مردمى و کاهش وقوع جرم بیانجامد.

سرآغاز انتفاضه ای خونین در بحرین در صورت حماقت آل خلیفه/ بیانیه سردار سلیمانى نقطه آغاز یک تحرک جدى به قصد «دفاع مؤثر» از حقوق مردم بحرین است

حجت الاسلام تاجی با اشاره به اتفاقات بحرین و تصمیم نابخردانه رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسى قاسم رهبر دینی شیعیان این کشور اظهارکرد: مردم مسلمان و مظلوم بحرین سالهاست که تحت ظلم، تبعیض، بى‌عدالتى، تحقیر و اقدامات خشن و ضدانسانى آل خلیفه قرار دارند. مردم نجیب و صبورى که به ‌رغم فشارهاى سنگین و برخوردهاى نژاد پرستانه رژیم وابسته بحرین ، بدون دادن هرگونه بهانه ‌اى به ‌دست آل خلیفه، همواره به ‌دنبال احقاق حقوق حقه خود به‌ صورت مسالمت‌ آمیز بوده اند اما گستاخى آل خلیفه به جایى رسیده که با نادیده گرفتن نجابت مردم و با سوء استفاده از سکوت معنادار سازمان‌ هاى حقوق بشرى به‌ ویژه سران پرمدعاى آمریکا و کشورهاى غربى، هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار بیشتر بر ملت بحرین افزوده است.

وی ادامه داد: آنچه رژیم وابسته آل خلیفه و اربابان و حامیانش باید بدانند این است که با اهانت و تعرض به آیت‌ الله شیخ عیسى قاسم، بازى فوق العاده خطرناکى را آغاز کرده‌ اند که اگر با استمرار فشارها و اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد، سرآغاز انتفاضه خونینى است که عواقب آن به‌ عهده کسانى خواهد بود که به گستاخى حکام بحرین مشروعیت داده و این بازى مرگ و زندگى را دامن زده‌اند.

وی افزود:  البته این اقدام دهشت ‌بار و خطرناک حکام نابخرد بحرین دلیل روشنى است بر اینکه رژیم بحرین به پایان راه تعامل با جنبشهاى مسالمت‌ آمیز مردمى رسیده است و به فضل الهى زمان آن فرا رسیده است که شیشه عمر حکام شکم ‌باره آل خلیفه همچون صدام عفلقى کافر به‌ دست مردم مظلوم بحرین شکسته شود و این کشور و ملت، پس از سالها دلهره و نگرانى و وحشت، با پیروزى بر رژیم  ظالمانه آل خلیفه، طعم شیرین آزادى و استقلال و آرامش را تحت سایه نظام و حاکمیتى مردمى و مبتنى بر دمکراسى و مردم‌ سالارى دینى واقعى، بچشند.

امام جمعه چناران تاکید کرد: رژیم بحرین از هرکسى ‌که دستور مى‌گیرد، لازم است به این نکته بیندیشد که سرنوشت سایر حکام جور در منطقه و فرامنطقه بسیار عبرت‌ آموز است و نباید براى تکرار تجربه‌ هاى ناموفق و ناکارآمد آنها وسوسه شود. آل‌ خلیفه هرچقدر که خودش را در مشت جنایتکاران سعودى قدرتمند حس کند، قطعاً در مقایسه با شاه معدوم و صدام، رقمى به‌ حساب نمى‌آید ولى آنها با آن‌همه دبدبه و کبکبه از آن‌ همه زورآزمائى با مردم سودى نبردند و با خفت و بدنامى به زباله ‌دان تاریخ سپرده شدند.

وی اظهار داشت: بیانیه سردار سلیمانى یک مقاله سیاسى نیست که یک روزنامه ‌نگار آن را نوشته باشد و در آن نوعى نظریه ‌پردازى را مطرح کرده باشد. بیانیه سردار سلیمانى نقطه آغاز یک تحرک جدى به قصد «دفاع مؤثر» از حقوق مردم بحرین است و از این‌ رو آل‌خلیفه طبعا مى‌داند که از این پس با شرایط جدیدى مواجه خواهد شد. این شرایط برخلاف شرایط دوره مبارزه مسالمت‌ آمیز هیچ نفعى براى رژیم ندارد و کفه ترازو را به نفع ملت بحرین سنگینى خواهد کرد.

لزوم محاکمه دولتهایى که در تجهیز صدام به سلاحهاى کشتارجمعى و شیمیایى دست داشته‌ اند

فرمانده قرارگاه فرهنگی چناران با اشاره به بمباران شیمیایى سردشت درسال 1366 و روز مبارزه با سلاحهاى شیمیایى و میکروبى گفت :مردم ایران از نمایندگان خود در مجلس شوراى اسلامى و دیگر مسؤولین در وزارت امور خارجه و نمایندگان ایران در مجامع بین‌المللى انتظار دارند که از طریق راههاى دیپلماسى، پرونده خسارات جنگ هشت ‌ساله ایران را نه تنها در دادگاه رسیدگى به جنایات صدام پیگیرى کرده بلکه مفاد دیگر قطعنامه 598 را در سازمان ملل تا حصول نتیجه دنبال نمایند.

وی ادامه داد: جامعه جهانى به ‌ویژه مردم ایران خواهان آن هستند که در دادگاه رسیدگى به جنایات جنگى صدام علاوه بر صدام حسین تمام افراد و یا دولتهایى که طى این سالها در تجهیز عراق به سلاحهاى کشتارجمعى و شیمیایى دست داشته‌ اند، معرفى و مجازات شوند. همچنین در این دادگاه باید مشخص گردد چرا قدرتهایى که سه دهه با دادن پز دموکراسى و حقوق بشر و.. . در مقابل این جنایات ساکت بودند، اکنون صرفاً براساس منافع خود تصمیم به ‌سرنگونى او گرفتند؟ این دولتها به علت جنایاتشان درحق مردم ایران وتجهیزعراق به سلاحهاى کشتار جمعى باید به افکار عمومى جهان پاسخگو باشند.

وحدت و اجماع گروههاى مختلف عراقی تحت نظر مرجعیت

امام جمعه چناران با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت درعراق وآزادسازی فلوجه گفت : آنچه بیش از همه امروز عراق به آن احتیاج دارد، وحدت و اجماع گروههاى مختلف این کشور تحت نظر مرجعیت است. داعش و محور سازشکار در منطقه به رهبرى آمریکا مهمترین تهدید علیه این کشور هستند. آمریکا درصدد است با ناامن جلوه دادن عراق و ناتوانى در دولت این کشور بار دیگر حضور مجدد خود را موجه جلوه دهد تا در وراى این امر به منافع بیشترى دست پیدا کند.

وی ادامه داد: کارشکنى‌هایى که آمریکا در روند آزاد سازى فلوجه انجام داد نشان از همکارى مستقیم واشنگتن با اقدامات داعش است. از سوى دیگر محور سازشکار به رهبرى عربستان طى مراحل مختلف عملیات در فلوجه به انحاء مختلف درصدد توقف این عملیات بود. عربستان به‌خوبى آگاه است که شکست داعش در فلوجه یعنى اتمام نفوذ این کشور در عراق و پایان رویاى به ‌دست آوردن سهم سیاسى در آینده این کشور است.

فرصت طلایی شبهای قدر

حجت الاسلام تاجی با اشاره به فرصت طلایی شبهای قدر خاطرنشان کرد: شب قدر، از شبهای مقدس و با برکت اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‏ ای نیز به نام «قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‏رسد. این شب، شب نزول قرآن و شب فرود آمدن ملائکه به همراه  برترین و مقرب ‏ترین فرشتگان است که «روح» نامیده می‏شود. عبادت در شب قدر، برتر از عبادتِ هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک‏ سال انسانها و روزیها، عمرها و امور دیگر مشخص می‏شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‏آیند، به پیشگاه امام زمان (عج) می ‏روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده است بر ایشان عرضه می‏دارند.

وی ادامه داد: شب قدر، مهلتی است برای همه آنان که عمر خود را به  بیراهه رفته ‏اند، تا لحظه‏ ای به خود آیند و اندیشه کنند در اینکه چیستند، کیستند، از کجا آمده‏اند و به کجا می‏روند، و تا فرصت باقی است، به جبران گذشته‏ ها بپردازند و با توبه، از سقوط حتمی رهایی یابند. شب قدر، شبی است که بار دیگر انسان فرصت می ‏یابد شیرینی معرفت را بچشد و با تقویت درجات ایمان و یقین، در راه سیر الهی و عروج به عالم بالا حرکت کند.