مشکلات تحریم و مبادلات بانکی هم چنان برقرار است

حجت الاسلام مقری خطیب نماز جمعه شهر نیشابور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و شب های قدر گفت: فرصت کمی از ماه رمضان باقی مانده است و باید از فرصت باقی مانده نهایت استفاده را برد تا بتوانیم در مراسم و محافل قرآنی حضور پیدا کنیم.

 

وی افزود: از مسئولین تقاضا دارم مراسم احیاء شبهای قدر را به صورت پراکنده و با تعداد محدود برگزار نکنند، بلکه چند مرکز را برای تجمع باشکوه مردم فراهم کنند زیرا این مراسم جلوه هایی از شور و عظمت اسلام و شیعه را به مردم جهان نشان می دهد.

 

مقری بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: وقتی که برجام در حال نهایی شدن بود عده ای شروع به جشن و رقص و آواز کردند، مذاکرات هسته ای یک کار عاقلانه و منطقی است و برگزاری مراسمات جشن و رقص معنایی ندارد.

 

وی ادامه داد:مسئولین مسأله برجام را بیش از حد بزرگ کردند که باعث ایجاد پیامدهایی برای کشور شده است.

 

خطیب جمعه نیشابور گفت: وزیر امور خارجه ایران از بدعهدی و بدقولی های آمریکا شکایت می کند و مشکلات تحریم و مبادلات بانکی هم چنان برقرار است.

 

وی افزود: آمریکا به دلیل سلطه ای که دارد دیگر کشورها را از برقراری ارتباط با ایران می ترساند.

 

مقری گفت: تنها راه حل مشکلات کشور استفاده از ظرفیت های داخلی است و دولت و مسئولین باید به فکر استفاده از ظرفیت داخلی باشند تا کشور را ازمشکلات نجات دهند.

 

وی افزود: غرب به دنبال نفوذ فرهنگی در کشورهای اسلامی است، در کشور مالزی به عنوان یک کشور اسلامی به خاطره نفوذ فرهنگ برهنگی غرب، فحشاء و فساد بسیار زیادی در حال رخ دادن است به طوری که رتبه اول را از لحاظ فحشاء در جهان کسب کرده است.