مراقب کلاهبرداری به بهانه جمع‌آوری فطریه باشید

 سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با «مشهد پیام» اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر، در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام شاهد انتشار عکس‌های ترحم برانگیز، آگهی‌ها و فراخوان‌هایی با مضمون جمع آوری فطریه، کفاره روزه، کمک به نیازمندان و بیماران صعب العلاج هستیم.

 

جهانشیری با تاکید بر اینکه اکثر این فراخوان ها جعلی بوده و از طرف افراد شیاد و کلاهبردار در فضای مجازی مخصوصا شبکه های اجتماعی منتشر شده است بیان کرد: سال‌های گذشته کلاهبرداری هایی در خصوص جمع‌آوری فطریه و نذورات مردمی توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و منجر به دستگیری متهمان شد.

 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: تنها در سال گذشته فردی با سوء استفاده از اعتماد مردم توانست ۱۱ میلیون تومان به عنوان فطریه جمع‌آوری کند که با پیگیری و هوشیاری پلیس فتا، متهم دستگیر و اموال به نفع سازمان های متولی جمع آوری فطریه ضبط شد.

 

وی در پایان به شهروندانی که قصد پرداخت فطریه، کفاره روزه و وجوهات شرعی خود را از طریق فضای مجازی پرداخت را دارند توصیه نمود: ابتدا از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و می‌توانند فطریه و یا وجوهات شرعی خود را از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده اقدام نمایند و از واریز فطریه و یا وجوهات شرعی خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری نمایند.