انتصاب افراد براساس انقلابی‌گری و روحیه جهادی نبوده است

به نقل از صبح توس، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز در همایش جهادگران رضوی که در محل تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: امروز در این همایش شرکت کرده‌ایم تا با نام و پرچم حضرت رضا(ع) به مناطق محروم سراسر کشور برویم.

وی افزود: به دلیل نامگذاری اردوهای جهادی به نام حضرت رضا(ع)، از ایشان طلب اخلاص می‌کنیم تا خدمتگزاری ما به مردم رنگ و بوی اهل بیت(ع) بگیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مصیبت بزرگ دنیای امروز نفس پرستی است، تصریح کرد: اردوهای جهادی به فکر دیگران بودن را به ما یاد می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: مقدم بودن دیگران بر لذت‌ها و منافع شخصی ضروری است و مشق اردوهای جهادی، متعالی و انسان شدن است و مدینه فاضله ما جامعه شهادی است که همه حرکت‌ها در آن برای رضای خداوند باشد.

وی تصریح کرد: کسانی که با سوءاستفاده از نقص قانون و موقعیت اجتماعی خود حقوق‌های نجومی گرفتند انصاف و وجدان را فراموش کرده‌اند.

سردار نقدی با بیان اینکه انتصاب‌ها براساس انقلابی‌گری و روحیه جهادی به افراد واگذار نشده است گفت: درحال حاضر ملاک انتصاب مدیران نوع دیگری است و کشور زمانی در رشد خودش به تعالی می‌رسد که این روحیه جهادی در همه شئون ما حاکم شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: الگوسازی برای منش و رفتار سرنوشت ساز است، در واقع ارزش‌ها را ابتدا باید در وجود خودمان نهادینه کنیم و سپس در میان محرومان برای تعالی و رشد جامعه تعمیم دهیم.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد درست گروه‌های جهادی بیشتر، نباید فکر کنیم جا برای ما تنگ شده است گفت: در چشم‌انداز گروه‌های جهادی گفته شده به سمتی می‌خواهیم برویم که از هر عنصر جهادی حداقل سالی یک دوره به مناطق محروم بیاید و همه آحاد جامعه جهادی باشند چرا که بسیاری از مشکلات بزرگ اینگونه حل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: ملت ما در مکتب اهل بیت(ع) رشد کرده و ما باید این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم در واقع ملت ما گذشت را از مکتب علی (ع)یاد گرفته ‌این ظرفیت را باید شناخت و استفاده کرد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: گروه جهادی را نباید ملزم و مختص به نام و نشان کنیم این تفکر را باید نهادینه کنیم تا ماندگار شود.

وی درباره اولویت در عملکرد گروه‌های جهادی گفت: مردم محروم را باید خودکفا کنیم تا هرروز نیازشان به ما کمتر شود و ببینیم چگونه می‌توان اقتصاد آن را رونق داد سپس آن را در اولویت قرار دهیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: امروز مسئله حاشیه‌نشینی یکی از بزرگترین کارهای گروه‌های جهادی است و باید بررسی شود که این افراد چه مشکلاتی در روستای خود داشته‌اند که مهاجرت کرده‌اند و سپس برای حل آن مشکل اقدام کنند.

رئیس سازمان بسبج مستضعفین کشور تصریح کرد: احیای اقتصاد روستایی مهم‌ترین وظیفه گروه‌های جهادی است در واقع گروه جهادی اساس اقتصاد منطقه محروم را به حرکت در می‌آورد و محرومیت‌ها را به شکل ضربتی حل کند.

سردار نقدی افزود: نباید گروه جهادی به روش صرفاً سنتی عمل کند، به عبارتی گروه جهادی باید از آبروی خود مایه بگذارد و محصولات روستاییان مناظق محروم را به بازار برساند و عرضه کند.‌

نقدی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت همه اقشار بسیجی در گروه‌های جهادی الزامی است گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویان، پزشکان و غیره ظرفیت بسیاری دارند درحال حاضر بسیج کشاورزی فعال شده‌اند و از امسال گروه‌های بسیجی صنعت فعال می‌شوند و دوره‌های آموزشی آن‌ها شروع می‌شود تا برای سروپا کردن صنعت‌های خوابیده مناطق محروم اقدام کنند.

رئیس سازمان مستضعفین کشور افزود: بسیج همگام با کشاورز هم‌اکنون فعالیت دارد و همراهی با مهندسین کشاورزی، اساتید دانشگاه جهادی و گروه‌های جهادی صنعت امری ضروری لست و امیدواریم فراگیری گروه‌های جهادی در همه شئون را شاهد باشیم.