شبکه‌های اجتماعی بی‌باکانه مبانی اعتقادی و دینی را مورد هجوم قرار می‌دهند

آیت الله علم الهدی در دیدار با وزیر ارتباطات افزود: قصه تلگرام و شبکه‌هایی که از خارج کشور در داخل فعالیت می‌کنند به حد بحران رسیده زیرا بی‌باکانه مبانی اعتقادی و دینی را مورد هجوم قرار می‌دهند.

وی بابیان این‌که در حوزه ارتباطات، شرکت‌های بزرگ به دنبال منافع خود هستند، عنوان کرد: پشت این شرکت‌ها نیز کسانی هستند که اگر در این حوزه به نتیجه نرسند، سرمایه خود را خارج می‌کنند، یعنی از تسهیلات وزارت ارتباطات وام می‌گیرند و می‌برند جای دیگر هزینه می‌کنند.

امام جمعه مشهد افزود: امروز از رشته‌های تحصیلی مختلف وارد این حوزه می‌شوند، مشکل ما، بیکار شدن نیروهای نخبه در این حوزه است زیرا وقتی بیکار شدند ضربه بزرگی بر پیکر آنان وارد می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری نخبگان در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه ارتباطات، خاطرنشان کرد: اگر این قشر بااستعداد را به اشتغال برسانید، بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به وضعیت شبکه‌های اجتماعی در کشور اشاره و بیان کرد: قصه تلگرام و شبکه‌هایی که از خارج کشور در داخل فعالیت می‌کنند، موضوعی است که جزء وظایف شورای عالی فضای مجازی است اما کلید کار در دست شماست؛ با این‌که مسؤولیت قانونی با شما نیست اما این توقع از شما وجود دارد.

وی تصریح کرد: وضعیت این شبکه که در داخل فعالیت می‌کنند، به نقطه بحرانی رسیده به‌گونه‌ای که برای افراد متدین قابل‌تحمل نیست؛ کسانی که کوچک‌ترین علاقه‌ای به دین و سیدالشهدا دارند، در برابر تهاجماتی که به دین و مباحث اعتقادی صورت می‌گیرد، آزرده شده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که در شبکه‌های اجتماعی، بی‌باکانه مبانی اعتقادی و دینی را مورد هجوم قرار می‌دهند، افزود: به‌عنوان یک اقدام مسؤولانه به نحوی مسئله شبکه‌های خارجی را حل کنید، چه شورای عالی فضای مجازی پای‌کار بیاید و چه نیاید، شما این کار را انجام دهید.

ایشان یادآور شد: توقعی که از شما وجود دارد نه به‌عنوان یک وزیر ارتباطات بلکه از شخص شما به‌عنوان یک فرد از تبار متدینین این توقع وجود دارد.