سرگردانی مسافران در فرودگاه مشهد

مسافران بسیاری از عصر امروز همزمان با دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به‌دلیل تأخیر پروازها سرگردان بودند.

این درحالی است که تأخیرهای بیش از دو ساعت و باطل‌شدن یک پرواز سبب اعتراض بسیاری از مسافران شده و این نیز در سایه بی‌توجهی به "آئین‌نامه حقوق مسافر" اتفاق می‌افتد.

براساس این گزارش بین پروازهای خروجی از مشهد، پرواز 5212 آتا به‌مقصد تهران باطل اعلام شد، از سوی دیگر پرواز 5236 آتا هم که قرار بود در ساعت 18:40 پرواز کند حدود ساعت 21 مشهد را به‌مقصد تهران ترک کرد و پرواز شماره 5214 آتا نیز به‌مقصد تهران با 2 ساعت تأخیر پرواز کرد.

مسافران پرواز 8071 شرکت ایران ایرتور که قرار بود ساعت 22:10 مشهد را به‌مقصد تهران ترک کنند، نیز همچنان در فرودگاه مشهد سرگردان هستند.

به گزارش تسنیم، براساس آئین‌نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در صورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت از مسافران پذیرایی نوع اول به عمل بیاورند؛ ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم ایجاد تأخیر بیشتر در پرواز است.

همچنین براساس این آئین‌نامه در صورت تأخیر بیش از 2 ساعت و تا 4 ساعت شرکت‌های هواپیمایی موظفند پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی را انجام داده و امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی و تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن را فراهم آورند.

انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکتهای هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به‌غیر از مسیر درج‌شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز از دیگر موارد ذکرشده در آئین‌نامه حقوق مسافر است.

خبرگزاری تسنیم در پایان اعلام می‌کند آماده انعکاس پاسخ شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط با تأخیرهای پروازهای خروجی امشب از فرودگاه مشهد است.