فروش دام گوشتی با قیمت زیر ۱۳ هزار تومان توجیه ندارد

مهدی هدایتی اظهار داشت: در حوزه تولید دام هیچ مشکلی وجود نداشته و قیمت هم‌اکنون در وضعیت متعادلی قرار دارد و نیازی نیست که گله‌های مرتعی زودتر از موعد وارد بازار برای استفاده شوند.

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت کنونی گوشت قرمز به علت عرضه و تقاضا بوده که به‌زودی برطرف می‌شود اما این را باید در نظر داشت که تولید دام در صورتی‌که زنده آن زیر 13 هزار تومان به فروش برسد صرفه‌ای نداشته و این در حالی است که در ماه گذشته این قیمت به زیر 10 هزار تومان رسیده بود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با بیان اینکه 7 میلیون و 400 هزار رأس گوسفند در خراسان‌رضوی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 25 هزار و 360 رأس در 3 ماهه ابتدایی امسال به کشورهای دیگر صاد شده است و بنابراین کمبودی در تولید وجود ندارد.

هدایتی مهم‌ترین عامل بالا‌رفتن قیمت گوشت قرمز را واسطه‌ها دانست و  بیان کرد: پیش از اینکه قیمت دام زنده زیر 10 هزار تومان بود باز هم شاهد بودیم که قیمت گوشت در سطح خرده‌فروشی بالای 30 هزار تومان بوده که این مسئله به‌علت فعالیت بیش از حد واسطه‌ها در این بازار است.

وی ادامه داد: در این حوزه نهادهای نظارتی باید ورود پیدا کرده و برای کنترل قیمت‌ها اقدامات نظارتی به عمل بیاورند چراکه امسال به‌لحاظ تولید مشکلی وجود نداشته که سبب بالاتر رفتن قیمت شود و امید می‌رود این میزان افزایش قیمت کنونی گوشت قرمز نیز با پشت سر گذاشتن عید سعید قربان از بین برود.