سه نفر به علت پساب های صنعتی شهرک خیام فوت کرده اند+تصاویر

محمد مهدی نوربخش مسئول اداره حفاظت محیط زیست نیشابور در گفتگو با خبرنگار عطارنیوز، در خصوص مشکل زیست محیطی پساب شهرک صنعتی خیام نیشابور گفت: در بخش زبرخان از توابع شهر نیشابور بدلیل تخلیه فاضلاب خام در گودالی در نزدیکی روستای اسحاق آباد باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی شدیدی برای طبیعت شده است.

 

وی ادامه داد: فاضلاب شهرک صنعتی خیام در دو گودال روستای اسحاق آباد و گودال کنار جاده نیشابور مشهد تخلیه می شود که برابر ضوابط محیط زیست مشکلات زیادی را به همراه دارد.

 

نوربخش بااشاره به مشکلات زیست محیطی این پساب گفت: در مسیر انتقال این فاضلاب تخلفات زیادی در برداشت غیرقانونی این آب توسط کشاورزان صورت می گیرد که مسئولیت اصلی این تخلفات برعهده شرکت شهرک های صنعتی است.

 

وی افزود: در سنوات گذشته بخاطره این پساب ها سه نفر فوت کرده اند که دو نفر به دلیل برداشت غیر مجاز کشاورزی و دیگری به دلیل غرق شدن در گودال این پساب ها جان خود را از دست داده اند.

 

لازم به ذکر است در چند روز گذشته طی تفاهم نامه ای که بین هاجر چنارانی نماینده شهرستان های نیشابور و فیروزه، دادستان نیشابور، رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی و مسئولین حفاظت محیط زیست نیشابور امضاء شد مقرر شد مشکل این پساب به زودی حل و فصل و جلوی تخلیه این فاضلاب ها گرفته شود.

  • م
  • س
  • س
  • س