آستان قدس و کمیته امداد جهت محرومیت‌زدایی اقدام کنند

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با هیئت امنای کمیته امداد کشور اظهار داشت: برخی در حال تضعیف کمیته امداد و آستان قدس هستند و لازم است با این افراد به صورت مناسب برخورد شود چراکه کمیته امداد صرف نظر از رسالت امدادی برای محرومان، محور اقتدار نظام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ابتدا بار انقلاب بر دوش جریان‌های محروم بوده است، عنوان کرد: در تحولات سیاسی نظام جریان‌های مرفه به تدریج به جریان‌های معارض با نظام تبدیل می‌شوند و حتی افرادی که در بدنه انقلاب نیز بوده‌اند امروزه شاهد ریزش آنان هستیم، در دوران قبل انقلاب مرکز مبارزات جنوب شهر و قشر محروم بودند و افراد محروم پایگاه انقلاب هستند.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: با جریان استکبار ستیزانه‌ای که کشور در پیش گرفته است قشر مرفه جریان معارض با نظام می‌شوند و پایگاه نظام قشر محروم هستند؛ اگر این افراد به دلیل مشکلات اقتصادی تضعیف شود انقلاب پایگاهی ندارد و کمیته امداد باید این نیروها را حفظ کند و توانمند‌تر و منسجم‌تر جهت رفع محرومیت‌ها تلاش کند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد وظیفه آستان قدس جهت رفع محرومیت‌ها خاطرنشان کرد: دستور مقام معظم رهبری دستوری استراتژیک جهت حفظ نظام است، عوارض استکبار ستیزی ابتدا شامل قشر محروم می‌شود بنابراین لازم است آستان قدس و کمیته امداد با همکاری منسجم جهت محرومیت‌زدایی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس فعالیت‌های مناسبی جهت محرومیت‌زدایی انجام داده است، عنوان کرد: از جمله این فعالیت‌ها فرستادن زائران محروم برای بار اول به حرم مطهر است و امیدواریم با امکانات کمیته امداد حرکت محرومیت‌زدایی سریع‌تر و در همه ابعاد صورت پذیرد و به صورت جریان ملی در بیاید.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه در نشست‌های مشترک آستان قدس و کمیته امداد لازم است بر توسعه کار توجه شود، افزود: در شرایط فعلی کشور قربانی درجه یک محرومین هستند و با حقوق مستمری کمیته امداد تامین نمی‌شوند بنابراین لازم است توسعه کیفی در فعالیت‌های مربوط به محرومیت‌زدایی ایجاد شود چرا که  مشکلات اقتصادی مانند بیکاری و اشتغال زندگی افراد بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه درخراسان رضوی افزود: ساخت زائر سراهای ارزان قیمت در اطراف حرم حرکت مناسبی جهت حفظ فضای فرهنگی حرم بوده است زیرا با ساخت هتل‌های پنج ستاره در اطراف حرم فضای فرهنگی مدتی است بهم خورده و آمدن محرومان برکت زیادی دارد.