هتل‌ها باید استاندارد شوند

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر برای هتل‌ها سقف قیمت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین می‌شود که با آزادسازی قیمت‌ها چنین محدودیتی وجود ندارد.

وی گفت: هنوز قیمت هتل‌ها آزادسازی نشده است ما مدت‌هاست که درصدد هستیم نرخ‌ها را از حالت دولتی خارج کنیم تا صنفی یا آزاد شوند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی افزود: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سخنانی به مناسبت هفته جهانگردی اعلام کرد که به زودی این موضوع محقق خواهد شد گرچه هنوز ابلاغ نشده است.

قانعی تاکید کرد: آزادسازی قیمت‌ها هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و زمانی که این موضوع به قطعیت برسد اعلام خواهیم کرد. من تصور می‌کنم آزادسازی قیمت‌ها برای رقابت منصفانه فرصتی مناسب است و هتل‌ها در برخی از روزهای هفته و برخی مناسبات می‌توانند تخفیفات ویژه‌ای را برای زائران در نظر بگیرند که البته این موضوع باعث می‌شود زمان اقامت مسافران در طی سال تقسیم شود و از اقامت ارزان‎تری بهره‌مند شوند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران در پاسخ به این سوال که کدام هتل‌ها آزادسازی می‌شوند، گفت: هتل‌هایی که در شرایط استانداردسازی و تطبیق استاندارد قرار دارند در اولویت قرار می‌گیرند کما این‌که در حال حاضر هتل‌ها به نوعی از نرخ آزادتری برخوردارند.

وی یادآور شد: از ابتدای محرم تا روز قبل از اربعین تخفیف‌ 50 درصدی را برای هتل‌های مشهد در نظر گرفتیم، اما برای دهه پایانی ماه صفر که از اربعین تا زمان وفات پیامبر اکرم(ص) است تخفیفی در نظر نگرفتیم.