حضور بزرگترین جراح عروق مغز جهان در مشهد

 دکتر سمیرا ذبیحیان در نشست خبری که در محل بیمارستان قائم مشهد برگزار شد گفت: بیست و چهارمین کنگره میاندوره ای جراحی اعصاب امسال چهارم تا ششم آبان ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در کنار این کنگره، برای اولین بار کنگره دیگری با عنوان جراحی عروق مغز را به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدوین کردیم و امیدواریم این کنگره بصورت دوسالانه در این دانشگاه برگذار شود.

ذببحیان عنوان کرد: از مهمترین شاخصه های این کنگره حضور دکتر رابرت استپسلر بزرگترین جراح عروق مغز جهان از نظر تعداد عمل با هفت هزار عمل از انستیتو علوم اعصاب بارو آمریکا به همراه حدود ده نفر از دانشندان جراحی اعصاب دنیا می باشد.

ذبیحیان گفت: محور اصلی کنگره جراحی عروق مغز خواهد بود و در کنار آن به جراحی های قاعده جمجمه، ستون فقرات و جراحی اعصاب پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این کنگره سیصد میهمان داخلی از رشته های مختلف پزشکی حضور دارند گفت این کنگره در بخش های مختلف از جمله کارگاه ها، خود کنگره و دو بخش سخنرانی و پوستر برگزار می شود و دبیر انجمن بین المللی جراحان اعصاب جهان نیز پیام این انجمن به کنگره را قرائت خواهد کرد.