تامین امنیت کامل زائران پیاده اربعین حسینی

سردار قاسم رضایی در جریان بازدید از مرزهای شرقی کشور در خراسان رضوی، در جمع خبرنگاران، افزود: خراسان‌رضوی با سه هنگ مرزی، مرزهای خود را که حدود 835کیلومتر است، تحت نظر دارد، هنگ مرزی تایباد با زیرساخت‌های لازم شاهد امنیت کامل است و در بازدیدی که صورت گرفت نیروها، آمادگی مطلوب و اشراف اطلاعاتی لازم را دارند.

وی گفت: هنگ مرزی تایباد کشفیات خوبی در زمینه مواد مخدر داشته‌اند و کشف جاسازی‌های تخصصی حکایت از تخصص نیروها دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود:بخشی از کشفیات مرز دوغارون توسط ماشین‌های ترانزیتی انجام می‌شود، باید در مبداء و هنگام ورود، کنترل‌ها انجام شود، ولی به دلیل جاسازی‌های خیلی پیچیده باید تریلرها در ایست و بازرسی 17 شهریور کنترل شود، هوشیاری مرزبانان سبب شده تا جلوی ورود مواد مخدر به کشور گرفته شود.

سردار قاسم رضایی تصریح کرد: مرزبانان افغانستانی در کنترل ترددهای غیرمجاز و کنترل مواد مخدر در مرزها کارهای خوبی داشته‌اند و انتظار داریم که مرزبانی افغانستان در کنترل تریلرهای ترانزیت هم حساسیت لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختار هنگ مرزی تایباد ارتقاء خواهد یافت، گفت: در جهان اسلام استکبار فتنه‌ای ایجاد کرد و کشورهای همسایه ما را با مشکل ناامنی مواجه کرده که این فتنه استکباری با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان مرزبانان توطئه‌ها را رصد می‌کنیم؛ در دو سوی مرز جلسات مشترکی داشته‌ایم و اجلاس‌های مشترکی نیز برای هماهنگی با کشورهای همسایه برگزار می‌کنیم که اخیراً اجلاس مشترکی با عراق داشته‌ایم و برای کنترل مرزها و امنیت پایدار با مرزبانان کشورهای مجاور هماهنگی‌های لازم را داریم.

سردار رضایی با اشاره به اینکه توافقات لازم را با طرف عراقی ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: برای ایجاد امنیت در کشور عراق برای زائرین امام حسین(ع) نیز تعاملاتی داشته‌ایم و مرزهای عراق را به‌صورت لحظه‌ای با طرف عراقی کنترل می‌کنیم.

وی گفت: در حوزه خلیج فارس مبارزه با قاچاق در دستور کار مرزبانان قرار دارد و کشفیات متعددی را در خلیج فارس داشته‌ایم، در حال حاضر تقویت اقتصاد مقاومتی نیز از برنامه‌های مرزبانی کشور است.

سردار رضایی با اشاره به وضعیت هنگ مرزی تایباد افزود: خوشبختانه روحیه مرزبانان بالا است و با انگیزه بالا، مرزها را کنترل می‌کنند و امکانات فنی، تحریکی و اپتیکی مناسبی را به هنگ تایباد داده‌ایم و سیستم‌های پایش هوایی نیز به زودی مجهز می‌شود. همچنین خوروهای زرهی از جمله امکاناتی است که به هنگ‌های مرزی خراسان‌رضوی تحویل خواهد شد.