بیشترین ویزا برای زائران پیاده اربعین حسینی در مشهد صادر شد

نصیر عبدالمحسن در دیدار با جمعی از مدیران عالی و معاونان آستان قدس رضوی در این کنسولگری گفت: در 2 روز گذشته بیش از 30 هزار ویزا توسط این کنسولگری صادر شده و امید است روز به روز برتعداد زائران پیاده اربعین حسینی افزوده شود.

وی با تاکید بر گسترش همکاری ها بین دو کشور ایران و عراق و تلاش برای ارائه خدمات بهتر و شایسته به زائران حضرت ابا عبدالله لحسین(ع) افزود: راهپیمایی عظیم اربعین در حمایت از راه و هدف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام می شود و یادآور واقعیتی است که هزار و 400 سال پیش رخ داده تا مسلمانان تجدید بیعتی با سید الشهدا(ع) داشته باشند.

سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد گفت: کشور عراق در تامین امنیت و سلامت زائران عتبات عالیات عملکرد بسیار بهتری از عربستان دارد و این در حالی است که عربستان سعودی نمی تواند امنیت سه میلیون زائر را فراهم کند.

نصیر عبدالمحسن افزود: تغییرات زیادی به خاطر راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اتفاق افتاده و بسیاری از دیدگاه ها نسبت به مذهب تشیع از سوی کشورهای غربی تغییر کرده است لذا وظیفه داریم اهداف این راهپیمایی بزرگ را بیش از پیش به جهانیان بشناسانیم.

وی با تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم و بسیج مردمی عراق افزود: اگر دفاع این افراد و فتوایی که مرجعیت عالی شیعیان صادر کرد نبود، داعش در حال حاضر در کربلا بود که با عنایت خداوند و تلاش های مجاهدان موجب شد تا عتبات عالیات از گزند نیروهای تکفیری محفوظ بماند.

سرپرست سرکنسولگری عراق در مشهد با قدردانی از موضع گیری های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران گفت: این حمایت ها موجب شد تا روابط دو ملت ایران و عراق روز به روز محکم تر شود.

وی بیان کرد: بدون شک اگر همکاری جمهوری اسلامی ایران نبود، کشور عراق به تنهایی نمی توانست 25 میلیون زائری را که به عراق سفر می کنند، حمایت و مدیریت کند.

جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی در بازدید از سرکنسولگری عراق، ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کنسولگری این کشور در زمینه صدور ویزای زائران پیاده مراسم اربعین حسینی، بر آمادگی هر چه بیشتر برای همکاری در ایام سوگواری اباعبدالله(ع) تاکید کردند