ساختمان مسکونی تجاری در کمتر از ۴۸ ساعت ۲ بار طعمه حریق شد

آتشپاد سوم مهدی رضایی  درخصوص اینکه ساختمان مسکونی تجاری در کمتر از ۴۸ ساعت ۲ بار طعمه حریق شد، اظهار کرد: طبقه همکف ساختمانی که به عنوان کارگاه و مرکز تعمیرات لوازم برقی نظیر دلر و فلز بکارگیری می شد، بامداد جمعه طعمه حریق شد و دود ناشی از آن به طبقات مسکونی این ساختمان منتقل شده بود.

وی افزود: طبق بررسی های اولیه روشن بودن اجاق گاز تک شعله و مجاورت آن با مواد قابل اشتعال این آتش سوزی را رقم زده و حریق به سرعت توسط آتش نشانان مهار و از سرایت آن به طبقات فوقانی جلوگیری شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: روز شنبه مجددا این کارگاه دچار آتش سوزی شد که  به طور کامل زیر شعله های آتش بود.

وی با بیان اینکه در اثر آتش سوزی، کل ساختمان دچار دودگرفتگی شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه ساکنین ساختمان در اقدامی آگاهانه با مشاهده دود، منازل خود را ترک کرده بودند، خوشبختانه وقوع این آتش سوزی خسارت جانی نداشت.

رضایی ادامه داد : طبق بررسی های اولیه اتصال سیم برق آتش سوزی دوم را موجب شده بود .

وی افزود : در پی وقوع این دو فقره آتش سوزی که در خیابان کفایی این شهر اتفاق افتاد، آتش نشانان دو ایستگاه شماره یکم و ۳۲ آتش نشانی مشهد در کمترین زمان ممکن به محل آتش سوزی اعزام شدند و با استفاده از پنج دستگاه خودروی اطفای حریق و بکارگیری تجارب،  آتش را قبل از سرایت به طبقات فوقانی و بروز خسارات بیشتر مهار و اطفاء کردند.