نجات توله ببر سرگردان پس از انتشار فیلم در فضای مجازی

قاضی محمد بخشی محبی گفت: بر اساس گزارش واصله حیوان مذکور در یکی از مناطق بلوار امامت مشهد رویت شده و یکی از ساکنین منطقه که مدعی مالکیت آن بوده پس از اینکه خبر دار می شود تیم جستجو اداره محیط زیست درحال گشتن به دنبال حیوان هستند قصد مخفی کردن آن را داشت.

وی افزود: با دستورهای قضایی صادره و کشف توله ببر و گزارش ان به دادستان طرقبه و شاندیز توله ببر مذکور به باغ وحش منتقل شد.

 بخشی‌محبیتصریح کرد: بر اساس ماده 7 قانون شکار و صید خرید و فروش تکثیر و پرورش و صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیر بومی بوده و از خارج به کشور وارد شده یا از قبل در کشور پرورش یافته است تنها با کسب پروانه و صدور مجوزهای لازم امکان پذیر است و تخلف از این قانون بر اساس ماده 11 ان مستوجب مجازات می باشد.

 

معاون دادستان مشهد گفت: نگهداری حیوانات در شرایطی غیر معمول میتواند برای سلامت انسان وحتی حیوان مخاطراتی داشته باشد ودر مواردی منجر به تلف این گونه های نادر شده، بر این اساس دادستانی وظیفه خود میداند با این گونه موارد با دقت ، سرعت وقاطعیت برخورد کند.

 

بخشی محبی از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را سریعا به دادستانی وَیَا محیط زیست منعکس نمایند.

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد از تلاش شبانه روزی ماموران محیط زیست نیز یاد کرده و افزود: بلافاصله بعد از اطلاع ازموضوع ماموران محیط زیست وشخص مدیر کل ان اداره با حضور در سطح شهر نسبت به شناسایی منطقه اقدام و سرعت عمل یگان در دستیابی به توله ببر تأثیر در خور توجهی داشت.

چندی پیش با انتشار فیلمی در فضای مجازی شایعه وجود یک قلاده توله ببر در مشهد قوت پیدا کرد که پس ازجستجو و بی نتیجه ماندن آن، متولیان امر از پیدا کردن حیوان ناامید شدند اما با صدور دستورهای قضایی جستجو مجددا از سر گرفته و نهایتا توله ببر در روستای حصار شهرستان طرقبه کشف شد.