طرح راه‌آهن سبزوار ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی
دارد

رمضانعلی سبحانی‌فر عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح راه آهن سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح راه آهن سبزوار از سه سال گذشته با اختصاص 20 میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد و تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به این طرح داشته، این طرح برای متصل کردن سبزوار به راه آهن سراسری تهران – مشهد انجام می‌گیرد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه طول خط راه آهن سبزوار-خوشاب حدود 45  کیلومتر است،گفت: این طرح از ایستگاه سلطان آباد خوشاب آغاز و در منطقه روستای ایزی شهرستان سبزوار به پایان می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر 33 کیلومتر از این طرح زیرسازی و در مرحله پایانی قرار دارد.

سبحانی فر عنوان کرد: با پیگیری انجام گرفته در بودجه سال 1396 اعتبار طرح از 23 میلیارد ریال با افزایش 10 برابری به 220 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ابینه فنی و پل‌های مورد نیاز طرح مزبور نیز تکمیل و اجرا شده ادامه داد: با توجه به تغییر مسیر طرح به سمت روستاهای ایزی و خیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار در حال پیگیری رفع مشکلات هستیم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه از سال 89 اعتبارات این طرح به صورت قطره چکانی تامین شده بود، بیان کرد: از آن زمان تا سال 93 مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به طرح راه آهن سبزوار کمتر از 30 میلیارد ریال بود.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است ایستگاه راه آهن سبزوار نیز در محدوده این شهرستان ساخته شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار، مرحله زیرسازی راه آهن سبزوار به پایان خواهد رسید. با دریافت ردیف اعتباری برای مسیر ریلی سبزوار به کاشمر و تربت حیدریه و همچنین اتصال راه آهن جوین به اسفراین و بجنورد، سبزوار در مسیر راه آهن سراسری جنوب به شمال قرار خواهد گرفت.