روزانه ۲ نوزاد در مشهد رها می‌شوند

زیبا مجرب  با تاکید به اینکه موضوع نپذیرفتن نوزاد پیدا شده در شهرک پدیده شاندیز توسط بهزیستی خراسان رضوی، صحت ندارد، اظهار کرد: در ساعت سه و ۲۵ دقیقه ظهر روز جمعه گذشته ماموران انتظامی شهرستان بینالود این نوزاد را به شیرخوارگاه آوردند و بعد از مدت کوتاهی عملیات نگهداری این نوزاد و انتقال به بخش نوزادان صورت گرفت و روال قانونی آن طی شد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی، با پیدا شدن این چنین مواردی مشکلاتی به وجود می‌آید، افزود: ماموران انتظامی منتظر انجام اقدامات کادر شیرخواگاه بودند و از آن جایی که سن نوزاد یکساله عنوان شده بود و باعث بروز مشکل می‌شد، از ماموران خواستار تغییر نامه می‌شوند.

کارشناس مسئول کودکان بی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: ماموران انتظامی بینالود از مسئولان شیرخوارگاه درخواست می کنند که نوزاد  را تحویل بگیرند و زمانی که با پاسخ منفی روبرو می‌شوند، با معاون دادستان تماس برقرار کرده و ابراز می‌کنند که این نوزاد پذیرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که این موضوع صحت ندارد و این نوزاد توسط بهزیستی خراسان رضوی پذیرفته شده بود.

مجرب با بیان ابراز تشکر از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بابت همکاری‌هایی که با بهزیستی دارند، گفت: روزانه درمشهد دو یا سه نوزاد رها می‌شوند و بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص وظیفه خود را به طور کامل ایفا می‌کند، اما چون شیرخوارگاه حضرت علی اصغر متعلق به نوزادان شش ماهه تا یک ساله سالم است و این نوزاد از ناحیه نخاعی دچار عارضه بود، به مرکز توانبخشی منتقل شد.

وی اضافه کرد: ماهانه بین ۵۰ تا ۶۰ کودک و نوزاد رها شده در مشهد تحویل بهزیستی می شود به صورتی که در ماه گذشته  ۴۲  نوزاد به شیرخوارگاه حضرت علی اصغر  وارد شده اند.