ماجرای کلاهبرداری که با 21 شاکی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای شهرستان نیشابور با موضوع کلاهبرداری ، تیم ویژه ای از پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سردار"بهمن امیری مقدم" افزود:در بررسی های اولیه و میدانی مشخص شد فردی با راه اندازی و تاسیس شرکت تولید فیلتر خودرو های سواری اقدام به تبلیغات گسترده ای با عنوان مشارکت در تولید در سطح شهرستان نیشابور داشته و با این شیوه توانسته تعدادی از شهروندان را فریب دهد.

وی تصریح کرد: فرد کلاهبردار پس از جلب اعتماد شهروندان از هر کدام مبالغی از یک میلیون و 200 هزار تومان تا سه میلیون تومان دریافت و به آنان اطمینان می داده است که روزانه مبلغ 50 هزار تومان با این شیوه درآمد کسب می کنند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی با استفاده از شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر و در بازرسی از خودرو متهم تعداد زیادی مدارک جعلی از جمله (شناسنامه، کارت مباشرت ، حکم کارگزینی مربوط به یکی از ادارات دولتی ،مهر املاک و مهر برخی از نهادهای دیگر و .. )کشف کردند.

سردار امیری مقدم خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در مقابل ادله و مستندات پلیسی به 10 میلیارد ریال کلاهبرداری ، فروش مال غیر و تحصیل آن اعتراف که تاکنون تعداد 21 نفر شاکی نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا گفت: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرائم در جامعه می باشد و شهروندان می بایست با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی،زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.