تحصیل ۳۶ دانش‌آموز در یک اتاق‌ "سه در چهار"

کمبود فضاهای آموزشی و ورزشی از جمله مشکلاتی است که در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در مناطق روستائی و حاشیه نشین شاهد آن هستیم؛ در ‌خراسان‌رضوی نیز در بسیاری از شهرستان‌ها این مشکلات ملموس و قابل رؤیت بوده و نیازمند تمهیدات اجرایی از سوی مسئولان و مدیران اجرایی استان است.

رحیم بررودی، رئیس شورای شهر سده و نماینده شورای بخش در شورای شهرستان خواف در این زمینه اظهار داشت: مشکلات در خواف و بخش‌های آن بسیار زیاد است، برای مثال بخش عمده شبکه آبرسانی شهرستان فرسوده است و یا در حوزه فضاهای آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امسال میانگین حضور دانش‌آموزان در یک کلاس افزایش پیدا کرده اما از سوی دیگر تمهیدی برای افزایش کیفیت و کمیت کلاس‌ها صورت نگرفته است و در برخی از روستاهای شهرستان مانند سده و یا خلیل‌آباد شاهد این مشکل هستیم به نحوی که گاهی 36 دانش‌آموز در یک کلاس "سه در چهار" مشغول به تحصیل هستند.

بررودی عنوان کرد: گاهی کلاس‌ها در خارج از محیط کلاسی برگزار می‌شود و وضعیت کلاس‌های درس گاهی هیچ تفاوتی با کلاس‌های کپری ندارد و یا در برخی از روستاها، دانش‌آموزان در کانکس در حال درس خواندن هستند؛ در خود شهرستان خواف این کمبودها کمتر است اما هر‌چه به سمت مناطق حاشیه‌ای و روستاها می‌رویم این محرومیت‌ها ملموس‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای مثال روستایی مانند سده از توابع شهرستان خواف که دارای 5 هزار نفر جمعیت است فاقد پارک و فضای ورزشی بوده و یکی از دلایل این است که متاسفانه اعتبارات به شکل مساوی تقسیم نمی‌شود