اعزام بیش از ۹۰۰ مبلغ به روستاها

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما در بجنورد از اعزام بیش از 900 مبلغ و مبلغه به شهرستان های استان طی ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بیشتر این مبلغان به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه این مبلغان اعزامی شامل روحانیان اعزامی از قم، روحانیان دفتر تبلیغات اسلامی، دفتر مراجع، ائمه جماعات و روحانی طرح مستقر و هجرت می شود، برگزاری کلاس های احکام، تفسیر قرآن و اقامه نماز جماعات را از جمله برنامه های پیش بینی شده مبلغان اعلام کرد.

حجت الاسلام ایزانلو افزود: 350 جلد کتاب ره توشه ویژه مبلغان با عنوان «راهیان نور» نیز در بین مبلغان توزیع شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین توزیع هشت هزار جلد کتاب در قالب 258 عنوان در سطح مراکز فرهنگی و کتابخانه های سازمان تبلیغات را از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

وی به برگزاری کلاس های قرآنی شامل روخوانی، روان خوانی و حفظ قرآن کریم نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این کلاس ها در 35 موسسه قرآنی و 140 خانه قرآن سطح استان برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزانلو همچنین از توزیع 800 جلد قرآن کریم در مساجد مناطق محروم استان خبر داد و افزود: آئین جزءخوانی قرآن کریم نیز با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی در شهرستان های شیروان، اسفراین و بجنورد برگزار و از شبکه اترک پخش می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به توصیه امام جمعه مرکز استان مبنی بر اقامه نماز اول وقت، از برنامه ریزی برای اقامه نماز جماعت اول وقت در مساجد و قبل از افطار خبر داد.