پرکشیدن قیمت مرغ در بازار خراسان شمالی و نارضایتی مردم

به نقل از اترک نیوز، قیمت مرغ اخیرا در بازار خراسان شمالی به نرخ‌های بیش از 7500 و 8 هزار تومان رسیده و نارضایتی مردم را در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به همراه داشته است.

گوشت گرم مرغ برای خانوار پیش از این بین 4800 تومان  تا 5 هزار تومان توسط خرده‌فروشی‌های سطح شهر به فروش می‌رسید اما در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان گویا بال و پر درآورده و به پرواز درآمده‌اند.
 
هر چند تغییر قیمت مرغ به مذاق مصرف کننده خوش نمی آید اما نمی توان تمام حق را از تولیدکننده گرفت و به مصرف کننده داد چرا که هزینه های تولید دراین بخش به گونه ای است که تولیدکنندگان این بخش ناچارند تا حدی که ضرری متوجه آنها نشود قیمت را بالا ببرند اما بالا رفتن قیمت این کالا برای مصرف کنندگانی که بیشتر نیاز مواد پروتئین خود را از طریق این محصول تامین می کنند و البته از قشرهای مختلف نیز هستند نیز امری خوشایند نیست به همین دلیل لازم است دولت راهی اساسی برای معقول نگه داشتن قیمت ها یافته و اجرا کند. 
 
مرغ‌های آماده طبخ در فروشگاه های خراسان شمالی در حالی بال و پر درآورده‌اند که مسئولان دولتی این افزایش قیمت مرغ را به معنای رسیدن به نرخ تعادلی می دانند چرا که بیش از این تولیدکنندگان زیان می‌دادند.
 
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی با اشاره به افزایش قیمت های اقلام اساسی مصرفی مانند مرغ و شکر گفت: افزایش میزان تقاضا و بالارفتن مصرف این اقلام منجر به افزایش قیمت می شود.
 
ابراهیمی با اظهارنظر درباره قیمت پایین مرغ در ماه گذشته افزود: مرغ داری ها با توجه به پایین بودن قیمت مرغ در ماه گذشته تولید خود را کاهش دادند و با عدم جوجه ریزی آمار تولید مراکز مرغ داری خود را پایین آوردند که باعث افزوده شدن قیمت مرغ در بازار شد.
 
وی درنهایت افزایش قیمت مرغ را در راستای افزایش قیمت تمام شده دانست و تاکید کرد: افزایش قیمت مرغ به معنای رسیدن به نرخ تعادلی آن است چرا که بیش از این تولیدکنندگان زیان می‌دادند.
 
 رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه شرکت پشتیبانی در حال توزیع مرغ منجمد است، افزود: به علت افزایش مصرف شکر برای تولید اقلامی چون زولبیا و بامیه ، مقداری میزان این قلم اساسی کالایی  در بازار کم شده است که البته جهاد کشاورزی در حال پیگیری و توزیع است.
 
وی با اشاره به نحوه توزیع اقلام اساسی در استان اعلام کرد: در سال های قبل این اختیار در اداره سازمان صنعت بوده است که امسال تنظیم بازار محصولات کشاورزی در اختیار مسئولان جهاد کشاورزی است .