۳ قطعه شی‌ء تاریخی در گرمه کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس گزارشی مبنی بر خرید، فروش و نگهداری اشیاء تاریخی توسط شخص در شهرستان گرمه، فرد متهم توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان گرمه با هماهنگی عوامل نیروی انتظامی دستگیر شد.

سرهنگ وحیدرضا باقرزاده گفت: در بازرسی انجام‌شده یک عدد پارچ سفالی، یک ظرف سفالی لعاب‌دار (ریاون) و یک عدد بشقاب سفالی و پیه‌سوز کشف و ضبط شد.

باقرزاده افزود: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد این اشیاء متعلق به هزاره دوم پیش از میلاد و دوره سامانیان است.

وی خاطرنشان کرد: اقلام کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد و پس از بررسی و نتیجه نهایی به مجموعه فرهنگی تاریخی موزه خراسان شمالی واگذار می‌شود.

سرهنگ باقرزاده از همه شهروندان درخواست کرد با مشاهده موارد مشکوک در حوزه حفاری و تخریب آثار تاریخی، مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و یا اداره شهرستان‌ها اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

برخورد مرگبار کامیونت با دختربچه 7 ساله در اسفراین

رئیس پلیس‌راه استان خراسان شمالی اظهار داشت: در پی گزارش وقوع یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر 11 محور"سنخواست - اسفراین"، بلافاصله مأموران پلیس‌راه اسفراین به محل اعزام شدند.

سرهنگ علیرضا حسین زاده گفت: با حضور مأموران در محل مشخص شد یک دستگاه کامیونت کاویان با دختربچه‌ای هفت‌ساله برخورد کرده است و به سبب شدت جراحات وارده، دخترک در دم جان باخته است.

وی تصریح کرد: کارشناسان علت این حادثه را بی‌احتیاطی از جانب راننده کامیونت کاویان به سبب عدم توجه به جلو نسبت به عابر پیاده اعلام کرده‌اند.

سقوط مردی 37 ساله از درخت گردو در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان اظهار داشت: در پی گزارش مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد حوادث غیرعمدی در روستای برزلی شهرستان شیروان، بلافاصله مأموران پاسگاه انتظامی گلیان در محل حاضر شدند.

سرهنگ مسعود وحیدی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد مردی در خلال جمع‌آوری گردو در باغی، از درخت گردو سقوط و در دم فوت کرده است.

سرهنگ وحیدی در پایان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی باغداران، خاطرنشان کرد: پروندهٔ حادثه تشکیل و در حال بررسی است.