طرح «جی نف» در استان خراسان شمالی اجرا می‌شود

ابراهیم هزارجریبی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح «جی نف» نشانی، استاندارسازی آدرس‌دهی و نقشه و سرویس‌دهی اجرا می‌شود که کوچه و محلات در شهر و روستاهای این استان همنام سازی شده و سپس شهرداری و دهیاری‌ها وظیفه پلاک‌کوبی را بر دوش خواهند داشت.

هزارجریبی گفت: طرح «جی نف» در سه بخش کد پستی، کدیونیک یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیایی مکان‌ها و سامانه یکپارچه سرویس در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح آدرس‌ها در شهر و روستا سروسامان می‌گیرد افزود: با اجرای طرح «جی نف» آدرس‌دهی استاندار می‌شود.

مدیرکل پست خراسان شمالی اظهار داشت: با اجرای این طرح مکان‌ها با یک کد شناخته می‌شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند و آدرس‌دهی استاندارد می‌شود و تمامی نهادهای دولتی مکلف می‌شوند تا مرسولات را متناسب با آدرس پستی با کد 10 رقمی پستی ارائه می‌شود ارسال کنند.

مدیرکل پست خراسان شمالی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مرسولات در خراسان شمالی پایین است افزود: در شرایط فعلی سرانه مرسولات پستی در کشور 14 است.

هزارجریبی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال 2 میلیون 465 هزار مرسوله در خراسان شمالی جابه‌جا شده است که به‌طور میانگین ماهانه بیش از 400 هزار مرسوله در استان جابه‌جا می‌شود.

هزارجریبی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته 3 میلیون 494 هزار و 532 مرسوله پستی جابجا شده بود افزود: امسال با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.