پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی زائران اربعین حسینی

حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی هدایت‌شده و از سوی دولت نیست بلکه حرکتی کاملاً مردمی بوده و مسلمانان همچون اقیانوسی در این روز گرد هم می‌آیند.

قاضی عسکر تصریح کرد: در آئین اربعین حسینی عزادارانی از سراسر کشورهای جهان حضور می‌یابند و این موضوع نویدی است برای اینکه در آینده این آئین به‌عنوان نماد وحدت مسلمانان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین حسینی از میهمانان و زائران ابا عبدالحسین به بهترین شیوه پذیرایی می‌شوند که یک همبستگی جهادی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: آل سعود همواره نشان داده است که توانایی برگزاری مراسم حج را ندارد و اما در مقابل ما شاهد مدیریت خوب و بدون مشکل در مراسم اربعین هستیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بابیان اینکه اربعین حال و هوای خاصی دارد اظهار داشت: برگزاری مراسم اربعین حسینی با تمام وجود و عشق مردم به امام معصوم برگزار می‌شود و اجتماع بزرگ مسلمانان در این روز شکل می‌گیرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه هرساله تعداد زیادی از عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند تصریح کرد: ان‌شا‌الله امسال نیز شاهد حضور پررنگ مردم و عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی خواهیم بود.