دستگیری پزشک قلابی طب سنتی

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: در پی گزارش رسیده مبنی بر اینکه فردی با نام مستعار حکیم سامان با ایجاد کانال تلگرام و تشکیل گروهی تحت عنوان همیاران سلامت اقدام به تبلیغ و طبابت شهروندان می کند، بلافاصله موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ صادق نامور افزود: در تحقیقات ماموران پلیس امنیت عمومی مشخص شد متهم به صورت غیرقانونی، افراد مبتلاء به بیماری های خاص (دردهای رماتیسی، سرطان و دیابت) را با تجویز گیاهان دارویی و طب سنتی (حجامت، ماساژ و طب سوزنی) با اخذ مبالغی در شهرستان بجنورد درمان می کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: متهم در عملیاتی حین پذیرش دو نفر از بیماران در شهرستان بجنورد دستگیر و در بازجویی های مقدماتی مشخص شد وی در مصاحبه با یکی از روزنامه های محلی خود را محقق، پژوهشگر و مدرس طب سنتی ایرانی اسلامی و دارای مدرک دکترای علوم طب سنتی از کشور ارمنستان معرفی کرده است.

سرهنگ نامور همچنین با اشاره به اینکه متهم دارای مدرک دیپلم بوده، خاطرنشان کرد: در بررسی به عمل آمده متهم هیچگونه سفری به کشور ارمنستان نداشته و در راستای ادعای خویش (تجویز داروهای گیاهی) مدرکی نیز ارائه نکرده است.

وی با اشاره به کشف مقداری داروهای ترکیبی، یادآور شد: متهم این داروها را به صورت کاملا غیرقانونی و دست ساز از فردی ناشناس تهیه و قصد فروش به مراجعان را داشته است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به ویزیت بیش از 200 بیمار توسط این پزشک قلابی، بیان داشت: متهم به علت جعل عنوان و مداخله در امور پزشکی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد