مدت زمان ماندگاری مسافران در بجنورد در حد پایینی است

سید عباس نقیب عصر امروز در نشست با کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد بیان داشت: به دلیل عدم ایجاد جاذبه‌ها برای ماندگاری مسافران، اکنون میزان ماندگاری مسافران در حداقل‌ها قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد:ماندگاری مسافران در بجنورد در پایین‌ترین سطح قرار داشته و از این رو باید برای ماندگاری تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران زیادی از بجنورد عبور می‌کنند گفت: با این ‌وجود هیچ اقدام برای نگه‌داشتن مسافران انجام نمی‌شود.

نقیب با بیان اینکه در شهرداری بجنورد طرح سرمایه‌گذاری پلنگ دره در مجاورت بوستان ملی باباامان در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم با اجرای این قبیل طرح‌های سرمایه‌گذاری مسافران را برای ماندگاری در مرکز استان ترغیب کنیم.

وی گفت: همچنین خارج کردن کاروانسرا از کاربری کنونی برای ایجاد مجتمع‌های تجاری و جاذبه باید در دستور کار قرار بگیرد.

نقیب در بخش دیگری با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف برای درآمد زایی شهرداری استفاده شود گفت: الحاق زمین‌های ملی به محدوده شهر از جمله این راهکارها بوده که باعث ایجاد ثروت برای شهرداری خواهد شد.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های زیباسازی با به‌کارگیری خلاقیت‌ها و هزینه‌های کم در شهرداری را مورد تاکید قرار دارد و گفت: از این‌ رو با توجه به اینکه اکثر واحدها واقع در مسیر میدان کارگر تا صفا خانه های اوقافی بوده که قدمت زیادی دارند، می‌توان با مقاوم‌سازی و زیباسازی با کم‌ترین هزینه‌بر جلوه شهر افزود.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر بجنورد  اظهار کرد: این طرح می‌تواند تواند در دستور کار قرارگرفته و با هماهنگی‌های لازم توسط اوقاف و امور خیریه و شهرداری و با نظارت نظام‌مهندسی، اوقاف، اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم در این نشست درباره تغییر کاربری قطعه‌ای از زمین واقع در چهارراه مخابرات از ایستگاه اتوبوس به تجاری گفت: اساسا این محل ایستگاه اتوبوس بوده و کاربری آن‌هم همین است که به دلیل تخلف شهرداری درگذشته مجوز تغییر کاربری صادرشده که موضوع توسط دستگاه‌های نظارتی باید پیگیری شود.

علیرضا باقچقی تصریح کرد: هرگونه اقدام در حوزه شهرداری‌ها باید بر اساس قانون بوده تا حقی از کسی یا بیت‌المال ضایع نشود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد هم گفت: کاربری این ملک ایستگاه اتوبوس بوده و به دلیل صدور مجوز و ساخت واحدهای تجاری اکنون مشکلات قضایی ایجادشده و مشکلاتی را هم در زمینه تملک و بازگشایی عرصه‌های مربوط به ایجاد پارکینگ طبقاتی فراهم کرده است.

رضا فیروزه اظهار کرد: البته صاحبان ملک پشت‌سری این ملک همچنان شکایت و اعتراض دارد و موضوع در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: اتفاقی که در خیابان شریعتی بجنورد در دوران شهردار پیشین رخ‌داده این بوده که عرصه با طول 27 متر و عرض یک متر و 20 سانت که با کاربری ایستگاه اتوبوس بوده با تمامی مخالفت‌های شورای شهر اما وی  مقاومت کرده و پروانه مربوطه را صادر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: البته این اتفاقی بوده که ایستگاه اتوبوس در خیلی از جاها حذف شد که اساسا جای تامل دارد.

وی با اشاره به پیش بینی طرح سرمایه‌گذاری مشارکتی پارکینگ مخابرات خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار پارکینگ طبقاتی آمده و خواست این ملک که کاربری ایستگاه اتوبوس بوده  را تملک کند اما  مقاومت‌هایی صورت گرفت و نهایتا واحد تجاری 27 مترو عرض یک متر و 20 سانت که کمتر سراغ داریم، ساخته شد.

فیروزه در ادامه بابیان اینکه در فضای تلگرام بعضا نقدهای غیر کارشناسانه ازجمله درزمینهٔ پارکینگ انجام می‌شود گفت: باید برای توسعه این شهر از سرمایه‌گذاران استقبال شود.

وی گفت: اساسا باید سرمایه‌های مردم را وارد چرخه سرمایه‌گذاری مثل موضوع پارکینگ طبقاتی چهارراه مخابرات کنیم تا شهر توسعه یابد.