۲ مرد ۵۳ ساله در آتش‌سوزی خانه باغی در شیروان جان باختند

فرمانده انتظامی شیروان گفت: ساعت یک و 30 دقیقه دقیقه بامداد امروز (بیست و نهم آذرماه) در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در روستای برزلی این شهرستان، مأموران پاسگاه انتظامی "گلیان" و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

سرهنگ مسعود وحیدی افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه، مشخص شد خانه باغ یکی از شهروندان به علت نامعلومی دچار حریق شده و براثر آتش‌سوزی و فروریختن سقف خانه باغ، دو مرد 53 ساله فوت کرده‌اند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه با حضور نیروهای آتش‌نشانی، بلافاصله حریق مهارشده، خاطرنشان کرد: علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی بوده که متعاقباً اعلام خواهد شد.

سرقت‌های مسلحانه در خراسان شمالی به صفر رسیده است

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به کاهش 12 درصدی جرائم مهم افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی استان، سرقت‌های مسلحانه، سرقت طلافروشی و بانک به صفر رسیده است.

سردار علیرضا مظاهری در جمع کارکنان انتظامی خراسان شمالی به امنیت پایدار حاکم در استان و کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به ناامنی‌های موجود در منطقه و جهان، امروز در سایه لطف خداوند، عنایت امام زمان (ع)، خون شهدا، همراهی مردم و تلاش همه خدمتگزاران نظام شاهد امنیت مطلوبی در کشور هستیم.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی به‌عنوان متولی برقراری امنیت داخلی و ارتباط تنگاتنگ با مردم وظیفه خطیری نسبت به دیگر نیروهای امنیتی بر عهده دارد، افزود: کارکنان ناجا باید قدردان خداوند متعال که فرصت خدمت به مردم را به آنان عطا کرده باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه عملکرد کارکنان فرماندهی انتظامی استان را در حوزه‌های مختلف خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: باید تلاش شود از حداقل تجهیزات برای کسب موفقیت‌های بیشتر استفاده شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش 12 درصدی جرائم مهم و افزایش 57 درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و گفت: باوجود کمبودها و نارسایی‌های موجود این عملکرد و اقدامات نتیجه تلاش وافر همه کارکنان در حوزه‌های مختلف است.

سردار مظاهری همچنین به ارزیابی امسال ناجا از انتظامی استان در حوزه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در این ارزیابی‌ها، خراسان شمالی در حوزه کارنامه یگانی از رتبه 12 سال‌های گذشته به رتبه چهارم ارتقاءیافته، در حوزه آموزش نیز جز پنج استان برتر کشور و در حوزه هفته ناجا سال جاری نیز حائز رتبه برتر شده است.

این مقام ارشد انتظامی بابیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی با ارائه خدمات مطلوب همواره به دنبال جلب رضایت مردم است، افزود: با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده، خوشبختانه مردم رضایت خوبی نسبت به عملکرد پلیس استان دارند.

تلف شدن 18 رأس گوسفند در حمله یک قلاده گرگ

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد از حمله یک قلاده گرگ به گله گوسفندان و تلف شدن 18 رأس گوسفند خبر داد.

سرهنگ علی پاکدل گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر حمله یک قلاده گرگ به یک دامداری در شهرک فرهنگیان شهرستان بجنورد، بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس شواهد و گزارش مأموران، صاحب احشام گوسفندان خود را برای چرا بیرون از دامداری رها می‌کند که در پی غفلت وی، گرگ به گله حمله و 18 رأس گوسفند را تلف می‌کند.

فرمانده انتظامی بجنورد بابیان اینکه این حادثه هیچ‌گونه آسیب جانی نداشت، خاطرنشان کرد: دامداران برای جلوگیری از حمله گرگ‌ها به دام‌ها و احتمال سوءاستفاده سارقان، دامداری‌های خود را به تجهیزات حفاظتی مجهز کنند و مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند.