گردوغبار، طغیان و باران حال و هوای این روزهای خوزستان

کوروش بهادری اظهار داشت: در تراز میانی جو از امروز تا اواخر روز جمعه شاهد بارش‌های گسترده به همراه رعدوبرق  و احتمال تگرگ  بویژه برای امروز تا پنجشنبه وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بارش‌ها سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد، افزود: هم‌اکنون سرعت باد در شهرستان اهواز 10 متر بر ثانیه و 34 کیلومتر بر ساعت است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه هوای اهواز و برخی از شهرهای خوزستان غبارآلود است، بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشینه دما 30و کمینه دما 21 درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

بهادری با توجه به بارندگی‌های روز گذشته در استان، درمورد میزان بارش در اهواز عنوان کرد: مقدار بارندگی کلانشهر اهواز در 24 ساعت گذشته 0.8 میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود هوای اهواز در گرم‌ترین ساعات امروز به 29 و خنک‌ترین ساعات به 23 درجه سانتی‌گراد برسد.به‌دلیل وزش بادهای شدید احتمال برخواستن گردوغبار و خاک محلی وجود داشته و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، مطرح کرد که به‌دلیل فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی یاد شده آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در روزهای سه شنبه تا آخر هفته جاری در سطح استان انتظار می‌رود.