احداث آزادراه اهواز- اندیمشک

از اهواز، احمد سیاحی ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پیشرفت مصوبات وزارت راه و شهرسازی در خوزستان با پراهمیت خواندن پیگیری و تکمیل ۲۱ مصوبه وزارت راه و شهرسازی در این استان اظهار کرد: تکمیل و به سرانجام رساندن این مصوبات که مورد تأکید استاندار است می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد استان بگذارد.

 

وی افزود: از جمله مصوباتی که در زمینه راه و جاده وجود دارد بحث احداث آزادراه اهواز- اندیمشک است که با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی انجام خواهد شد و اکنون در مرحله مطالعات فاز نخست قرار دارد، همچنین مصوبه تکمیل چهارخطه کردن محور بهبهان- رامهرمز و مصوبه احداث میان‌بر مسجدسلیمان- اهواز نیز در مرحله امکان‌سنجی اولیه و فراخوان سرمایه‌گذار قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ارتباط با احداث جاده کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز نیز گفت: عملیات اجرایی حدفاصل جاده اهواز- اندیمشک در حال انجام بوده و مشکل معارضان نیز تقریباً برطرف شده است.

سیاحی ادامه داد: چهار خطه کردن محور اهواز– شوشتر- دزفول نیز از دیگر مصوبات وزارت راه و شهرسازی است که هم‌اکنون در مراحل اجرایی قرار دارد، همچنین اصلاح و بهسازی محور دهدز- ایذه- باغملک- هفتکل- سراه غیزانیه نیز در مرحله عقد قرارداد است.

وی در مورد مصوبات مربوط به راه‌آهن نیز اظهار داشت: برخی از مصوبات مربوط به وزارت راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی شده‌اند و برخی نیز در مرحله انجام مطالعات اولیه و جذب سرمایه‌گذار قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به بحث نوسازی و توسعه ایستگاه راه‌آهن اهواز اشاره کرد که اکنون در مرحله تهیه طرح جامع و انتخاب مشاور قرار دارد و جزو اولویت‌های سال جاری است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به مصوبات مربوط به توسعه فرودگاه کنونی اهواز و احداث فرودگاه جدید تصریح کرد: سالن جدید فرودگاه کنونی در حال احداث است و در ارتباط با فرودگاه جدید نیز با توجه به موقعیت تعیین شده نیاز به برگزاری جلساتی در مورد بحث زیست محیطی است.

سیاحی در پایان به موضوع مسکن مهر اشاره و اضافه کرد: بخشی از قیر مورد نیاز معابر مسکن مهر تأمین شده و در انتظار تأمین اعتبار سهم استان در رابطه با مسکن مهر برای ادامه عملیات هستیم