وضعیت در شعیبیه شوشتر اضطراری شد

با طغیان رودخانه دز از بامداد پنجشنبه شهرستان‌های دزفول، شوش، شوشتر و اندیمشک بیشترین تأثیر را از طغیان این رودخانه متحمل شده‌اند؛ حتی شهرستان اهواز هم از این سیلاب بی نصیب نماند و با بالا رفتن آب رودخانه کارون پارک ساحلی اهواز هم زیر آب رفته است و حتی روستاهای حومه اهواز هم درگیر این سیلاب شده‌اند.

 

خبرهای رسیده حاکی از رسیدن موج تازه این سیلاب به شعیبیه در شهرستان شوشتر دارد تا آنجا که فرماندار شوشتر می‌گوید: سیلاب اخیر ناشی از طغیان رودخانه‌ها به 8 روستای بخش شعیبیه شوشتر ورود کرده و ۳۴ روستای دیگر نیز در معرض قطعی سیلاب هستند.

 

حیدر نجفی فر فرماندار شوشتر در خصوص آخرین وضعیت وقوع سیلاب در این شهرستان اظهار می‌کند: امکان اسکان اضطراری اهالی این روستاها در مدارس روستاهای هم‌جوار و کمپ‌های موقت جمعیت هلال احمر فراهم شده است.

 

 

رییس ستاد بحران شوشتر با بیان اینکه برق بیشتر این روستاها قطع و جاده‌های ارتباطی نیز به زیر آب رفته است تاکید می‌کند: تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی برای ترمیم سیل بندهای تخریب شده در این شهرستان همچنان ادامه دارد اما مهار سیلاب امکان‌پذیر نیست.

 

وی می‌افزاید: یک گروه ویژه از تیپ ۴۵ تکاور، سپاه و بسیج نیز در منطقه حاضر شده تا نسبت به جابجایی خانوارهای سیل زده به مناطق اسکان اقدام کند.

 

همچنین علی خدادادی در گفتگو با رهیاب با بیان اینکه در منطقه شوش و شعیبیه شوشتر چندین روستا در محاصره آب قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: شدت بحران در حال افزایش است و حدود 28 روستا در این دو منطقه نیاز به کمک فوری دارند.

 

مدیرعامل هلال احمر خوزستان افزود: عمق آسیب‌ها بیش از تصور است  همه باید پای کار بیایند نیاز مبرم به همکاری همه جانبه همه دستگاه‌ها هستیم تا مشکلات مردم کمتر شود.

 

 

برخی منابع محلی اعلام کردند که دقایقی پیش تعدادی از روستاها در شعیبیه بر اثر سیلاب به زیر آب رفتند؛ همچنین طبخ غذا توسط بسیجیان منطقه صورت گرفته و در بین سیل زدگان توزیع شد اما حجم نیازمندی‌ها خیلی بالاست و نیاز فوری و ضروری به آذوقه و آب آشامیدنی دارند.

 

شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است. گفتنی است شعیبیه با جمعیت بیش از ۲۲ هزار نفر، شامل ۵۸ روستا و ۴۰ دهیاری است.