روستاهای پایین دست شعبیه در خطر آبگرفتگی

علی خدادادی  با اشاره به آخرین وضعیت روستاهای سیل زده اظهار کرد: با توجه به سطح آبی که بالا آمده بود برخی سیل بندهای ایجاد شده از مقاومت لازم برخوردار نبودند و روستاهای پایین دست شعیبیه دچار آب گرفتگی شدند.

وی افزود: آب در حال نفوذ به روستاهای پایین دست شعیبیه شهرستان است و در برخی روستاها آب وارد شده و امدادرسانی از هوا و زمین در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: امیدواریم طی روزهای آینده به شرایط عادی برگردیم چون با پایین آمدن خروجی سد دز، سطح آب در آن مناطق در حال کاهش است و در  برخی روستاهای غرب  کرخه مثل خلیفه حیدر آب کاملا فروکش کرده و مردم به روستا بازگذشته اند و زندگی را از سر گرفته اند.

مردم نیازمند مواد غذایی و توجه ویژه در حوزه بهداشت

خدادادی ادامه داد: سایر روستاهای پایین دست غرب دز هنوز مشکلاتی دارند و امدادرسانی به آنها در حال انجام است و نیازمند مواد غذایی اولیه و توجه ویژه در حوزه بهداشت و درمان هستند تا شرایط حادی برای آنها به وجود نیاید.

وی با توصیه مردم به رعایت مسائل بهداشتی گفت: مراکز بهداشتی اکنون پای کار هستند و مراقبت های لازم را برای جلوگیری از بیماری های روده ای انجام خواهند داد. اکنون با توجه به بهبود شرایط، نیروهای سایر شهرهای استان را به دو منطقه سیل زده گسیل کرده ایم، شعیبیه یکی از بخش های تابعه شهرستان شوشتر در استان خوزستان است. مرکز بخش شعیبیه روستای کوریه است. این منطقه شبه جزیره ای بین رودخانه های بزرگ کارون و دز است و مجتمع بزرگ کشت و صنعت شعیبیه (امام خمینی) در شعیبیه قرار دارد.