تلف شدن گوزن های زرد ایرانی در پارک ملی دز شایعه است

به دنبال وقوع سیلاب وتخریب سایت احیاء وتکثیر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز شایعاتی مبنی بر اینکه تمام گوزنهای زرد این سایت تلف شده اند، در فضای مجازی گسترش پیدا کرد.

سید عادل مولا ضمن تکذیب اخبار منتشره در فضای مجازی اظهار کرد: سیلاب به تأسیسات سایت احیاء و تکثیر گوزن زرد خسارات زیاد وارد کرد ولی تاکنون هیچ اثری از لاشه گوزن زرد ایرانی یا دیدن تلفات این گونه با ارزش مشاهده یا گزارش نشده است .

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز قسمت های زیادی از سایت دچار آبگرفتگی شده است، امکان دسترسی به تمام نقاط سایت امکان پذیر نمی باشد.

مولا بیان داشت: با این اوصاف کار پایش توسط محیط بانان وکارشناسان همچنان ادامه دارد وخوشبختانه رد پای گوزن ها در قسمت هایی که آب فروکش کرده است، مشاهده شده وهمچنین از سوی مردم بومی منطقه از مشاهده گوزن زرد در جنگل وبیرون از سایت احیاء وتکثیر گزارشاتی ارائه گردیده که خود نشانه خوبی از سلامت گوزن های منطقه می باشد .

وی در پایان ضمن تکذیب مجدد تلفات گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز تصریح کرد: گوزن از گونه هایی می باشد که توانایی و قدرت شنای بالایی برخوردار می باشد و این اداره کل آخرین اخبار واطلاعات را در کوتاه ترین زمان، از طریق رسانه های جمعی  به اطلاع مردم و دوستداران محیط زیست خواهد رساند.