اهواز و نهضت آسفالتی که در چاله افتاد

یکی از مشکلات اساسی اهواز طی سال‌های اخیر نبود آسفالت مناسب در خیابان‌ها و معابر این شهر بوده است.

 

طی سال‌های اخیر نیز همواره مسئولان و مدیران شهری تلاش‌هایی را برای بهبود وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های اهواز انجام دادند اما همچنان بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر با مشکل داشتن آسفالت مناسب مواجه هستند.

 

بر این اساس کافی است سری به کوچه و پس کوچه‌های شهرک‌های اهواز بزنید تا چاله‌های بی شمار این خیابان‌ها را ببینید.

 

 

کوچه‌های مناطق مختلف اهواز از وضعیت بسیار بد چاله‌ها رنج می‌برند، چاله‌های کوچک و بزرگی که هم به وسایل نقلیه آسیب می‌رساند، و هم نمای زشتی به شهر می‌دهند.

 

این از جمله آن حقوق شهروندی است که تاکنون آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته و خاطره خوبی در ذهن رانندگان اهوازی بجای نگذاشته است.

 

در حال حاضر در آسفالت خیابان‌های اهواز کمتر نقطه‌ای را می‌توان یافت که نیاز به تعمیر و بازسازی نداشته باشد و به جرئت می‌توان گفت نهضت آسفالتی که مسئولان شهری از آن دم می‌زنند خود امروز در چاله‌ها افتاده است.

 

این در حالی است که مسئولین خدمات شهری بارها از نهضت آسفالت در اهواز خبر داده و همچنان می‌دهند.

 

البته این مشکل تنها به اهواز برنمی گردد و شهرهای استان خوزستان هم که خیابان‌ها و کوچه‌هایش همواره در معرض کنده‌کاری‌ها و حفاری‌ها هستند، از شرایط نامطلوبی برخوردار بوده و به نظر می‌رسد آسفالت شهر در فضای فکری حاکم بر شوراها و شهرداران دارای اولویت نمی‌باشد.

 

در این خصوص جانعلی خورشیدی رئیس کمسیون خدمات شهری شهرداری اهواز می‌گوید: تاکنون دو بار از سوی شهرداری اهواز فرمان نهضت آسفالت را شنیدیم اما اکثر مردم در حال حاضر از وضعیت آسفالت شهر گلایه دارند که به حق است.

 

 

وی با بیان اینکه شهردار باید پاسخگوی این وضعیت باشد، می‌افزاید: تاکی باید گلایه‌های مردم در این خصوص را بشنویم، متأسفانه ورودی‌های شهر نیز وضعیت خوبی ندارند.

 

همچنین حجت الاسلام باوی نماینده مردم شهرک اندیشه اهواز از میهمانان جلسه شورای شهر اهواز بود، با بیان مشکلات این شهرک گفت: این شهرک با سابقه‌ای ۲۰ ساله فاقد هرگونه امکانات شهری، آموزشی، اتوبوس‌رانی، بازارچه، آسفالت و ... است.

 

وی گفت: عدم آسفالت بودن خیابان‌های این شهرک باعث ایجاد مشکلاتی برای تردد دانش آموزان، کودکان و سایر اهالی شهرک به خصوص پس از بارش باران شده است.

 

 

به گزارش رهیاب، به استناد اظهارات شهروندان، آسفالت خیابان‌ها از سوی شهرداران در اهواز، معیاری برای کارایی شورای اسلامی شهر و قدرت و کفایت شهرداران به حساب می‌آید.

 

لذا با توجه به اینکه با ادامه این روند وضعیت آسفالت شهر اهواز روز به روز بدتر و مردم ناراضی‌تر خواهند شد، ضروری است هر چه زودتر مدیریت واحد شهری برای تحقق واقعی شعار نهضت آسفالت اقدام و عمل جدی‌تر از پیش از خود نشان دهد.