وعده دولت برای پیگیری خسارت به سیل زدگان خوزستانی چه شد؟

سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت وعده داده که پس از برآورد خسارت‌های پیش آمده به دلیل وقوع سیلاب اخیر به زیرساخت‌ها، کشاورزی و دامداری خوزستان، موضوع پرداخت خسارت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین‌هایی که بیمه شده بودند، باید خسارت خود را از طریق بیمه پیگیری کنند، گفت: اراضی که بیمه نیستند باید از طریق مدیریت بحران و سازمان برنامه ریزی پیگیری کنند، چرا که راه دیگری برای پرداخت بیمه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز نیز گفته بود: ۵۰ هزار نفر در چرخه تولید گندم خوزستان فعالیت می‌کنند و کشاورزان معمولا قشر ثروتمند نیستند؛ امیدوارم وعده مسئولان مرکز مبنی بر جبران خسارت‌ها دیر نشود.

احمدسیاحی، معاون استاندار خوزستان درباره حجم خسارت‎های سیل اخیر می‌گوید: بر اثر سیلاب اخیر ۳ هزار کیلومتر از راه‌های استان و یکهزار و۵۵۴ دستگاه ابنیه به میزان ۱۸۱ میلیارد تومان خسارت دیده است. سیل در بخش زراعی به ۴۱۱ هزارهکتار معادل ۵۵۳ هزار تن از محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است که میزان ریالی آن با احتساب خسارت‌های وارده به منابع طبیعی ۷۰۸میلیارد تومان است.

وی می‌افزاید: خسارت حدود ۱۹ میلیاردتومانی به محصولات باغی، خسارت ۴۸ میلیارد تومانی به بخش منابع آبی و ساختمان‌ها و از بین رفتن پنج هزار و ۳۵۶ رأس دام و نابودی دو هزار و ۷۸۰ قطعه طیور نیز از دیگر خسارت‌های سیل بوده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه سیل به تأسیسات آب، برق و مخابرات ۴۱ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، بیان می‌کند: مجموع خسارت ناشی از سیل در خوزستان یک هزار و ۵۳میلیارد تومان است و اهالی و روستاییان منتظر اقدامی برای جبران خسارت هستند و برای جبران خسارت تلاش خواهیم کرد.