انتقال آب کارون به بهای سونامی سرطان و خشکسالی تمام می‌شود

سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اظهار داشت: استان خوزستان منتقد وضعیت فعلی است و منادی دردهای مزمن و زخم های کهنه است. خوزستان با همه رنگ ها و صداهایی که دارد فریاد می زند که تشنه است. انتقال آب کارون برای سیرآب شدن دشت های فلات مرکزی ایران اقدامی اسفناک و یک اشتباه تاریخی است که همه دولت های اخیر در این اقدام غلط سهیم بوده اند.

وی تاکید کرد: انتقال آب به معنی نابودی تمدنی به طول تاریخ تمدن بشریت است. اقدامات صورت گرفته به بهای سونامی سرطان ، خشکسالی تمام می شود. انتقال آب منجر به زنده به گور شدن خوزستان زیر سیل گردوغبارها خواهد شد.انتفال آب به نابودی کشاورزی استان خوزستان ، فقر ، بی کاری و اعتیاد منتهی خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: انتقال آب کارون تحت هر عنوانی خوزستان را به پاکستان تبدیل خواهد کرد.حقیقت این است که خوزستان به اندازه شکوه و فخری که دارد مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: من از جانب مردم خوزستان سخن می گویم ، از جانب آنهایی که چشمان نگران آنها در غم کارون بی رمق است که به سان مادر عشق می ورزند. من از جانب مردم خوزستان سخن می گویم که در حسرت کارون پرآبی هستند که امروز در مسیر خشکی در حال حرکت است.

حسینی گفت: درد این مردم زمانی فزونی می یابد که در سایر استان ها تابلوی مرگ کارون با عنوان انتقال آب دل هر خوزستانی را می سوزاند. ما فرزندان خورستان در مقابل زیاده خواهی دیگران ایستادگی کرده ایم ، مردم خوزستان منتظرند تا مقصران ساخت سدگتوند در دادگاه قوه قضائیه به جرم تضییع بیت المال و نابودی کشاورزی محاکمه شوند.

بی اعتنایی دولت به پدید ریزگردها

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بیش از یک دهه از پدیده نامیمون ریزگردها می گذرد، در این مدت آسم و بیماری های ریوی به یک واقعیت دردناک تبدیل شده است. علی رغم هزاران مشکل پیش آمده برای مردم خوزستان هنوز اراده ای برای حل مشکل به وجود نیامده است. خوزستان شایسته این همه بی مهری نیست. اگر صحبت از فرصت 10 ساله برای حل مشکل ریزگردها مطرح شده است ، از یک نقطه باید اقدام عملی آغاز شود.

وی در ادامه گفت: اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل ریزگردها را به کارهای دیگر اختصاص یافته است. تاکنون اقدامی در خصوص هورالعظیم صورت نگرفته است. متاسفانه در بودجه سال 95 ردیف اعتباری مورد نیاز مقابله با ریزگردها لحاظ نشده است. مگر آمار بیماری ریوی ، قلب و فرار سرمایه های مادی و معنوی خوزستان را ندارند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

حسینی تاکید کرد: گردنامهربانی را باید از چهره خوزستان زدوده شود. برای آلام مردم خوزستان باید چاره ای اندیشیده شود تا دردهای این مردم محروم کاهش یابد.

وی گفت: انتخابات مجلس دهم تمام شده است و مردم مرا معاف کردند. مردم 3جوان را انتخاب کردند که به آنها تبریک گفته و با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود. بزرگ ترین افتخار من این بود که چندسال نماینده مردمی بودم که در اوج صبوری دردها و مشکلات را تحمل کردند. در طول سال هایی که به عنوان نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم با تمام توان تلاش کردم مشکلات آنها را پیگیری کنم تا از میزان محرومیت ورنج آنها کاسته شود.