وزارت نفت نیم درصد عوارض حاصل از تولید نفت را به هندیجان پرداخت نمی‌کند

رئیس شورای شهر هندیجان گفت: وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های مسؤول به بهانه عدم وجود تولید نفت و فروش آن، نیم درصد عوارض حاصل از تولید را که حق هندیجان است پرداخت نمی‌کنند.

بهروز شعبانی امروز اظهار کرد: حاصل دوسال دوندگی و تلاش شورای شهر، شهردار و مستندسازی چاه‌های نفت شهرستان و با همکاری نماینده قبلی مردم در مجلس و حمایت‌های فرماندار سابق بخشی از حق آلایندگی چاه‌های نفتی در اوایل امسال به این شهرستان پرداخت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود 50 سال است روزانه بیش از 150 هزار بشکه نفت از چاه‌های شهرستان استخراج می‌شود، متأسفانه هیچ‌گونه حقی از در آمد حاصله به هندیجان پرداخت نشده در صورتی که عوارض حاصل از تولید حق این شهرستان است.

رئیس شورای شهر هندیجان علت این کار وزارت نفت را عدم فروش نفت در سطح شهرستان بیان کرد و افزود: تا تولیدی در سطح شهرستان نباشد فروش چگونه محقق می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: اگر این منطق وزارت نفت درست است ما هم تولیدات شهرهای دیگر را به هندیجان آورده و بگویم چون ما فروخته‌ایم پس شما حق عوارض ناشی از تولید را ندارید.

وی افزود: نتیجه این کار این است که تا تولیدی در سطح شهرستان نباشد فروشی در کار نیست که بخواهیم عوارض پرداخت کنند.

رئیس شورای شهرهندیجان تصریح کرد: چرا وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های مسؤول به بهانه عدم وجود تولید نفت و فروش آن، نیم درصد عوارض حاصل از تولید را که حق هندیجان است پرداخت نمی‌کنند.

شعبانی بیان کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سهم نیم درصد تولید نفت از اول تا الان حق این شهرستان است که با پرداخت آن تمام مشکلات موجود اهم از فضای سبز کمبود‌های بیمارستان به سادگی قابل حل خواهد بود.

وی در ادامه از نماینده جدید مردم در مجلس و فرماندار جدید هندیجان در خواست کرد تا موضوع را برای پیگیری در دستور کار خود قرار داده و این حق مردم را به صورت قانونی مصوب کرده تا به شهرستان پرداخت شود.