خوزستان در زمینه جرائم غیر عمد ویژه بانوان رتبه ۱۵ کشور را دارد

به نقل از بانوپرس:علی حیدری مدیر آمار و عملکرد ستاد دیه کشور گفت: در کل کشور ۱۰۰ نفر خانم به دلایل جرائم غیر عمد در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان هستند که عمده مشکلات این افراد مشکلات مالی و پذیرفتن تعهدات مالی است.

images

وی افزود: بدهی مالی اکثر بانوانی که با محکومیت جرائم غیر عمد در زندان‌ها بیشتر از ۲۰میلیون تومان است که ستاد دیه افرادی را که مبلغ بدهی آن‌ها کمتر از ۲۰ میلیون تومان بود را آزاد کرد.

مدیر آمار و عملکرد ستاد دیه کشور تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور ۸۵۰۰ نفر زندانی باکمک خیرین و ستاد دیه آزاد شدند که از آمار مذکور ۲۷۸ از آن‌ها بانوان محکوم به جرائم غیر عمد بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار زندانی‌های بانوان محکوم به جرائم غیر عمد در کشور به استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی اختصاص دارد، عنوان کرد: خوزستان در زمینه زندانی خانم با محکومیت جرائم غیر عمد رتبه ۱۵ کشوری را دارد.

حیدری خاطر نشان کرد: ستاد دیه فقط به زندانی‌هایی که محکوم به جرائم غیر عمد باشند کمک می‌کند و امسال پیش بینی شده می‌شود که  ۱۰۰ نفر از زندانی‌های آزاد شده در سط کشور را بانوان محکوم به جرائم غیر عمد تشکیل دهند.