انتقال آب نه تنها باقیات الصالحات نیست بلکه عین ظلم و بی عدالتی است

به نقل از رهیاب نیوز:آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با رهیاب در واکنش به اظهارات هاشمی که انتقال آب کارون به کرمان را باقیات‌الصالحات دانسته اظهار کرد: این حرف مایه تعجب و تأسف است چراکه وی سالها بحث عدالت اجتماعی را در خطبه‌های نماز جمعه تهران در زمان جنگ بیان کرده اند.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اینکه اصل قضیه انتقال آب برای مصارف شرب امر معقولی است و همه قبول دارند افزود: شورای عالی آب کشور انتقال آب را تصویب کرده که تا 550 میلیون آب در سال از سرچشمه‌های رودخانه‌های خوزستان برداشت شود ولی چیزی که عملاً اتفاق افتاده عملاً فراتر از این حرف‌هاست وحدود 5 برابر آن مقدار  تصویب‌شده است.
 
وی عنوان کرد:این سؤال مطرح است که اگر برای آب شرب نباشد برای چه چیزی استفاده می‌شود و پاسخ آن این است که حتماً برای مصارف کشاورزی، صنعتی و ... استفاده می‌شود که این خلاف قانون و خلاف عدالت اجتماعی است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند این آب‌ها را برای استان خوزستان مقدر کرده و از ابتدای تاریخ بشریت به این روال بوده است گفت: امروز به‌واسطه جنگ تحمیلی و عوامل دیگر وضع خوزستان بغرنج است، هم ازنظر اشتغال و هم ازنظر کشاورزی چراکه با کمبود آب مواجه هستند و طبیعی است که روستاییان و کشاورزان کارشان را از دست دهند و به مناطق حاشیه‌نشینی هجرت کنند.
 
آیت‌الله حیدری تأکید کرد: قطعاً با برداشت بی‌رویه آب از سرچشمه‌های کارون در خوزستان حاشیه‌نشینی چندین برابر خواهد شد.
 
وی بابیان اینکه زمانی که مردم خوزستان درگیر جنگ بودند استان‌های دیگر مثل اصفهان و کرمان پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند تصریح کرد: به‌جای اینکه دولت واقعاً سازندگی انجام دهد ماله‌کشی راه انداخته است چراکه اگر سازندگی می‌شد امروز مناطق حاشیه‌نشینی در خوزستان نبود یا بالاترین نرخ بیکاری در کشور را نداشتیم..
 
امام‌جمعه موقت اهواز مردم خوزستان را مستحق مجازات و مکافات انتقال آب ندانست و گفت: امسال حتی سازمان آب و برق در بعضی مناطق خوزستان مجوز کشت صیفی‌جات به خاطر کمبود آب به مردم نداد. خوزستان با فاجعه کمبود آب نه‌تنها برای کشاورزی حتی برای آب شرب مواجه است.
 
آیت‌الله حیدری تأکید کرد: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون نه‌تنها باقیات‌الصالحات نیست بلکه عین ظلم، فساد و بی‌عدالتی است..
 
وی ادامه داد: کسی که انتقال آب را به کرمان باقیات‌الصالحات خوانده است باید از شهدا، پدر و مادر شهدا و همچنین از مردم دردمند و رنجور خوزستان عذرخواهی کند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری در خوزستان اظهار کرد: این طرح امیدآفرین که می‌تواند مشکل خوزستان را در بحث اشتغال و تولید منابع کشاورزی حل کند و همچنین بارزترین نمونه اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند نصف محصولات کشاورزی مصارف کشور را تأمین کند نیاز به آب دارد و حالا اگر آب را انتقال دهند این طرح را بلااستفاده می‌ کنند.
 
آیت‌الله حیدری خاطرنشان کرد: برداشت بی‌رویه آب از سرچشمه‌های کارون نه‌تنها ظلم به خوزستان است بلکه خیانت به مملکت اسلامی است بنابراین کسانی که درباره انتقال آب حرف‌هایی را مطرح می‌کنند باید در حرفشان تجدیدنظر و توبه کنند.