گمانه‌زنی‌ها درباره گور دسته‌جمعی در آبادان ادامه دارد+تصاویر

به نقل از رهیاب نیوز:ماموران اداره برق ناحیه جنوب آبادان زمانی که مشغول کندن زمین به وسیله بیل مکانیکی دربیابانهای اطراف آبادان بودند به چنداستخوان برخوردکرده وپس از متوقف کردن کار بلافاصله با مرکزپلیس110تماس گرفتند.

با این گزارش پلیس پیشگیری، ریس کلانتری 11 وپلیس تخصصی آگاهی بلافاصله برای پیگیری به محل عزیمت کرده و مشاهده کردند خانواده ای به همراه یک پتو و ظروف چینی وملامینی مدفون شده اند. پس از خارج کردن اجساد از این گور دسته جمعی ماموران به سرنخ های جدیدی دست یافتند. با توجه به اینکه لباسهای زیادی در این منطقه از زیرخاک بیرون کشیده شد این احتمال که اجسادبیشتری در این نقطه دفن شده باشد قوت گرفت. 
 
این منطقه در زمان جنگ ایران و عراق زمانی که شهرستان آبادان درمحاصره رژیم بعث عراق بوده دراختیارنیروهای عراقی قرار داشته است.
 
عزیزاله شهبازی فرماندار آبادان ضمن تائید خبر یک گور دسته جمعی در منطقه مارد از توابع آبادان، گفت: پس از دریافت خبر فوق مسئولان مربوطه با حضور در محل نسبت به انجام بررسیهای لازم اقدام کردند.
 
وی با اشاره به اینکه احتمال می رود اجساد یافت شده مربوط به دوران جنگ تحمیلی باشد، افزود: قرار شد از طریق سپاه مراتب بررسی و تحقیقات بیشتر در خصوص زمان وقوع دفن اجساد انجام شود.
 
 
 
 
گمانه‌زنی‌ها درباره گور دسته‌جمعی در آبادان قابل تایید نیست
 
فرمانده انتظامی آبادان با اشاره به کشف بقایای چند جسد در آبادان گفته است این‌که این محل، گور دسته‌جمعی بوده و یا مربوط به زمان جنگ باشد، برای ما قابل تایید نیست و هر کسی بر حسب ظن خود مواردی را مطرح کرده است.
 
سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده افزود:‌ این چاله در حاشیه جاده آبادان ـ شادگان و در یک زمین کشاورزی پیدا شده و در آن تکه‌های چند جسد از جمله دو جمجمه و مقداری استخوان‌های سینه و قلم پا وجود داشت.
 
وی ادامه داد:‌ جمجمه‌ها و استخوان‌ها به سردخانه تحویل داده شده است.
 
تقی‌زاده گفت: مشخص نیست که چند جسد در این چاله وجود داشته و آیا مرد و یا زن هستند و مرگ و دفن آنان به چه زمانی بازمی‌گردد. هیچ کدام از گمانه‌زنی‌ها درباره کشف این اجساد قابل تایید نیست و در این زمینه تا انجام بررسی‌های لازم نمی‌توان اظهار نظر کرد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است آثار بیشتری کشف شود؟ گفت: ‌هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. تفحص نکرده‌ایم و تا دستور بعدی دست نگهداشته‌ایم.
کارشناسان کمیته جستجوی مفقودین به آبادان اعزام شدند
مسئول باغ موزه دفاع مقدس آبادان از اعزام دو کارشناس از سوی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح به آبادان برای انجام تحقیقات و بررسی اجساد کشف شده، خبر داد.
 
سعید صریحی می گوید تحقیقات و بررسی های اولیه بر روی اجساد نشان می دهد که اجساد مربوط به دو مرد است که یکی نوجوان و دیگری مسن تر است.
 
وی اضافه کرد: بر اساس یررسی های اولیه، اجساد کشف شده در قبر، خانوادگی نیست.
 
صریحی تصریح کرد: اینکه اجساد مربوط به زمان جنگ تحمیلی و یا پیش از آن بوده هنوز مشخص نیست.
 
به گفته مسئول باغ موزه دفاع مقدس آبادان، اعلام نظر نهایی در این خصوص پس از اتمام کامل کار تحقیقات و بررسی بر روی اجساد ارائه می شود.

منطقه مارد در هشت کیلومتری جاده آبادان اهواز واقع است.