تشکیل کمیته ویژه بررسی مرگ دو مادر باردار در خوزستان

دکتر ایرج نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ با اشاره به مرگ یک مادر باردار پس از انتقال از بیمارستان سوسنگرد به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، اظهار کرد: این مادر باردار به دلیل بیماری از شهرستان هویزه به بیمارستان سوسنگرد مراجعه کرد ولی با توجه به وضعیت وی، به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اعزام شد.

وی افزود: این مادر جوان هویزه‌ای در هنگام مراجعه به بیمارستان وضعیت بسیار وخیمی داشت و پس از انتقال به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، جنین فوت شد و پس از آن مادر نیز جان خود را از دست داد.

نظری ادامه داد:‌ کمیته ویژه مرگ این مادر باردار در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل شده است و تمام جوانب این موضوع به صورت کامل بررسی و پیگیری خواهد شد. در این کارگروه حدود 70 نفر از مسئولان و کارشناسان دانشگاه جندی شاپور حضور دارند و وضعیت این مادر باردار را از پیش از بارداری تا لحظه مرگ مورد بررسی قرار خواهند داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص این‌که گفته می‌شود این مادر در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به دلیل کم‌کاری و قصور پرسنل درمانی بیمارستان جان خود را از دست داده است، گفت:‌ عملکرد پرسنل درمانی بیمارستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت کم‌کاری و قصور برخورد خواهد شد.

وی افزود: هنوز نتیجه بررسی‌های مشخص نشده و ممکن است بررسی کامل مرگ این مادر باردار کمی به زمان احتیاج داشته باشد.

نظری همچنین با اشاره به مرگ یک مادر سوسنگردی که پس از زایمان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد فوت شد، عنوان کرد: کمیته ویژه بررسی مرگ این دو مادر باردار که در فاصله یک روز جان خود را از دست داده‌اند، به صورت مشترک تشکیل می‌شود و موضوع مرگ هر دو مادر در این کمیته مشترک مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا؛ دو روز پیش (3 مرداد) معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از مرگ یک مادر سوسنگردی پس از زایمان در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد خبر داد. پس از آن نیز، یک مادر باردار هویزه‌ای با مراجعه به بیمارستان شهید چمران سوسنگرد به دلیل وخامت حال به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام شد که در نهایت مادر و جنین در بیمارستان جان خود را از دست دادند.