افزایش حدود 25 درصدی مصرف آب در اهواز

سعید دشتی​زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر مردم اهواز در ساعت اوج مصرف در استفاده از آب صرفه‌جویی نکنند، شاهد قطع آب و یا کاهش فشار آن در برخی از مناطق اهواز خواهیم بود.

وی افزود: مصرف بیش از حد آب به طور همزمان از سوی شهروندان موجب ایجاد شوک و از سویی افت فشار آب یا قطعی در برخی مناطق به ویژه مناطق حاشیه شهر می‌شود. بنابراین نقاطی که از آب پایدار برخوردار هستند در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.

دشتی زاده تصریح‌کرد: اگر شهروندان آب را در ساعات مختلف روز مصرف کنند، مشکلی در تامین آب اهواز و مناطق حاشیه آن در این روزهای گرم سال نخواهیم داشت. همچنین باید از مصرف غیر ضروری آب خودداری شود تا کمتر شاهد شوک‌ها، کم‌فشاری و قطعی آب در مناطق اهواز باشیم.

وی گفت: در حال حاضر تصفیه​خانه​های آب اهواز با حداکثر ظرفیت کار می​کنند و هر چه میزان مصرف آب بالاتر برود، قطعی و افت فشار آن در برخی مناطق بیشتر می‌شود که این مساله با همکاری شهروندان اهوازی قابل حل است. 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار کرد: ساعت پیک مصرف آب از 10 صبح تا 2 بعدازظهر و از 17 بعد از ظهر تا 21 شب است و از شهروندان می‌خواهیم از مصرف غیر ضروری آب در این ساعات خودداری کنند