ماجرای مدیران چند حقوقه در شهرداری اهواز چیست؟

طی روزهای گذشته ماجرای فیش های نجومی برخی مدیران ویژه ترین خبر رسانه های کشور بود که مسئولین ارشد دولت را در این خصوص به واکنش واداشت خبرهای رسیده حاکی است با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب دستگاه قضا عزم جدی برای پیگیری این موضوع و برخورد با متخلفین دارد.

در استان خوزستان نیز هرچند از گوشه و کنار برخی تریبون دارها صحبت از پرداخت حقوق های نجومی می کردند ولی عملا پیگیری قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفت و این ماجرا ابعاد جدی تری در خوزستان پیدا نکرد.

اما اخیرا در جلسه شورای شهر اهواز یکی از اعضای شورا با انتقاد از برخی هزینه کردها در شهرداری اهواز به موضوع مهمی درخصوص حقوق مدیران شهرداری اهواز اشاره کرد که در رسانه ها چندان به آن پرداخته نشد.

آذر زمانپور در نطق خود پرده از ماجرایی برداشت که بدون شک نیازمند پیگیری جدی دستگاههای نظارتی برای بررسی صحت و سقم آن می باشد.

وی با اشاره به موضوع حقوق مدیران شهرداری اهواز عنوان کرد: برخی مدیران در شهرداری اکنون بر سر کار نیستند اما حقوق های کلانی دریافت می کنند.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: باید نظارت بیشتری برحقوق مدیران انجام شود؛ به عنوان نمونه یکی از معاونت ها از تمام سازمان های زیر حوزه این معاونت حقوق دریافت می کند.

هرچند شهردار اهواز در این جلسه به اظهارات زمانپور اینگونه پاسخ داد"نباید مدیری بیکار باشد و حقوق بگیرد. این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد. حتی اگر مدیر سابقی وجود داشته باشد باید برای او کار تعریف شود و باید به عنوان مشاور، یا معاون شهرداری و یا کارشناس به کار گرفته شود و نباید در سیستم شهرداری، هیچ بیکاری حقوق بگیرد" اما پاسخ شهردار نشان دهنده عدم آگاهی سیدخلف از صحت و سقم این ماجرا می باشد.

به نظر می رسد  ابتدائا اعضای شورای شهر  و سپس دستگاههای نظارتی در کمترین زمان ممکن باید پرداختی شهرداری اهواز را به مدیران و مشاوران بررسی و نتیجه آن را به اطلاع عمومی برسانند چرا که نهاد شهرداری برخلا

ف سایر دستگاهها و سازمان ها به طور مستقیم درآمد های خود را از مردم تامین می کند و به قول معروف دخلش جیب مردم می باشد.