نیروهای مسلح آماده دفاع از مرزهای اسلامی هستند
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بردباری ایران برابر عربستان حکمت نظامی دارد، گفت: ما عربستان را خلع سلاح اسلامی و قانونی می‌کنیم تا کوچک‌ترین غلطی کرد، با سیلی ما مواجه شود.

 

محسن رضایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز اظهار کرد: امنیت یک مسئله حیاتی انکارناپذیر است، اگر امنیت وجود نداشته باشد، هیچ چیزی نخواهد بود. اگر پیشرفت و آرامش را می‌خواهیم، ابتدا باید امنیت وجود داشته باشد.

 

وی به شرایط پس از دهه نخست انقلاب اشاره کرد و افزود: در ۲۰، ۳۰ سال اخیر عده‌ای همواره تلاش می‌کردند که جنگی راه بیاندازند اما موفق نشدند. 

 

بهتر است آل‌سعود و کشورهایی که طمع دارند به این فکر کنند که در بردباری ملت ایران چه حکمتی نهفته است و بیشتر به خود بیندیشند که اقتدار نیروهای نظامی ایران و آمادگی ملت ایران از وقوع هر جنگی جلوگیری می‌کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عربستان و آل‌سعود بدانند که اگر ایران از خود بردباری و نجابت نشان می‌دهد، در آن یک حکمت سیاسی و نظامی نهفته است. ما اکنون عربستان را خلع سلاح اسلامی، انسانی و قانونی می‌کنیم و مشروعیت را از عربستان می‌گیریم تا اگر کوچک‌ترین غلطی از جانب آنها رخ دهد، با سیلی ما مواجه شود.

 

 

وی عنوان داشت: جهان شاهد است که چگونه عربستان با توهین کردن و فشارهای غیرانسانی و غیراسلامی همانند کشتار حجاج در خانه خدا، تلاش می‌کند ما را وارد درگیری کند اما ما صبر و تحمل می‌کنیم.

 

رضایی گفت: برای آن‌که سیاست ما این است که با صبر و تحمل فرصتی را ایجاد کنیم تا در زمانی که کوچک‌ترین غلطی بکنند، آن چنان سیلی به گوش آنها بزنیم که از جای خود بلند نشوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه، امسال هفته دفاع مقدس با عید بزرگ غدیرخم همزمان شده است، افزود: عید غدیر، استمرار خط رسالت و نبوت و تداوم رهبری اسلامی شکست‌ناپذیر است. پیام غدیر این است که هدایت جامعه مگر با مدیریت انسان‌های صالح، امکان‌پذیر نیست.

 

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بازگشت اقتدار از دست رفته ایران بود، ادامه داد: تمام مردم خوزستان از اقوام مختلف عرب، بختیاری، لر، دزفولی، بهبهانی و شوشتری در انقلاب و دفاع مقدس دین خود را ادا کرده‌اند و همواره آمادگی کامل را دارند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر چه بُرد موشک‌های ما بیشتر باشد، جنگ کمتر اتفاق می‌افتد و امنیت ما بیشتر می‌شود، تصریح کرد: امنیت بدون ایجاد اقتدار امکان‌پذیر نیست. برای حفظ امنیت باید اقتدارسازی کنیم و خودمان باید تانک و موشک‌های خود را بسازیم؛ این اتفاقی است که برای نخستین بار پس از ۳۰۰ سال در کشور در حال رخ دادن است.

 

رضایی افزود: در تسلیحات نظامی ۱۰ برابر اقتصاد، در تحریم بوده‌ایم. در دوران دفاع مقدس در زمانی که دشمن خرمشهر را به تصرف خود در آورده بود، حتی صدور سیم خاردار را به ما ممنوع کرده بودند و در مقابل هر چه را که دشمن می‌خواست، در اختیار او قرار می‌دادند.

 

 

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم کشورهای اطراف به بدترین شیوه از قدرت نظامی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: آنها الفبای استفاده از قدرت را نمی‌دانند، ابتدایی‌ترین اصول استفاده از نیروهای مسلح را نمی‌فهمند و آن را درک نمی‌کنند. اما در ایران استفاده از قدرت به منظور بازدارندگی است تا جنگی رخ ندهد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر لزوم تقویت اقتدار نظام در کشور گفت: در کانون این اقتدار،‌ نیروهای مسلح هستند که به خوبی وظیفه خود را می‌دانند و مرتبا در آمادگی و گوش به فرمان رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا هستند. نیروهای مسلح از مرزها تا منازل وظیفه خود را می‌دانند و به خوبی مطلع هستند که چگونه باید عمل کنند.