مناطق آلوده به مین خوزستان پاک سازی می‌شود

فرج الله خیبر  امروز در ویژه مراسم نکوداشت حماسه مردم اندیمشک در مهر 1359 اظهار داشت: جنگ در سال 1359 در حالی به کشور تحمیل شد که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نوپا بوده و تنها 19 ماه از تولد آن گذشته بود.

وی افزود: این جنگ یک نبرد غیر عادلانه و نابرابر بود چرا که ایران اسلامی یک انقلاب مردمی را علیه رژیم شاهنشاهی انجام و بعث عراق با تمام تجهیزات و قدرت پا به این نبرد و عرصه گذاشته و سعی بر تصرف بخش‌های مختلف شهری و روستایی سرای اسلامی در مناطق مختلف بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: دشمن از همان روزهای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی، تصرف خوزستان و شکستن سد و حماسه ماندگار مردم این استان در مقاومت و دفاع از مرزهای اعتقادی و اسلامی ایران معاصر را مورد توجه قرار داده بود و اولین لشکر کشی خود به کشور را در جسر نادری اندیمشک اجرا کرد.

وی گفت: دشمن در حماسه جسر نادری به دنبال تصرف بر استان خوزستان و قطع ارتباط این استان با بخش مرکزی کشور و دیگر مناطق شهری و روستایی ما بود تا در کم‌ترین زمان ممکن به اهداف نظامی خود در این عرصه برسد و ایران اسلامی را در این جنگ نا برابر، شکست دهد.

خبیر بیان کرد: صدام برای تحقق این خواسته و هدف از کشورهای مختلف و حامیان خود تجهیزات گسترده‌ای دریافت و با یک نیروی نظامی کامل و مجهز به مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما حمله و سعی بر تسلط بر کشور و جدا سازی خوزستان از ایران اسلامی داشت.

وی افزود: اما این مردم با دستان خالی و با یک روحیه تکرار نشدنی و با منطق اسلامی و ولایت مداری خود توانستند دشمن را وادار به شکست و عقب نشینی از مرزهای ما پس از حمله به اندیمشک در جسر نادری کند و درسی ماندگار در این عرصه برای دشمنان  ایران اسلامی به ثبت برساند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: جنگ تحمیلی تبعات گسترده‌ای نیز به دنبال داشت که جنگ زدگی و آوارگی مناطق مختلف و آلوده شدن زمین‌های زیادی به مین از جمله این تبعات می‌باشد و این تبعات هنوز در برخی شهرهای استان قابل مشاهده است.

وی گفت: به همین جهت، برای پاک سازی مناطق مختلف و آلوده به مین استان خوزستان برنامه‌های مختلفی در دست اجرا است و به زودی اقدامات گسترده‌ای در این عرصه اجرا و نیازهای استان در این حوزه رفع و شاهد افزایش رضایت و توسعه اطمینان شهروندان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان این مراسم از زحمات فرمانده پادگان دوکوهه، خانواده شهید والا مقام بادروج، علی شهابی (کارگردان مستند شش مهر و چهار آذر،) سبز مراد صادقی (از رزمندگان حماسه شش مهر 1359) با اهدا هدایا، تقدیر شد.

در حاشیه این مراسم، هم چنین نمایشگاه تصاویر شهدا و تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ایستگاه صلواتی برگزار شد.