زائران اربعین فرصت ۱۰ روزه برای سفر خود در نظر بگیرند

حسن دانایی‌فر در جلسه حدیث کساء در مسجد آیت الله اشرفی اصفهانی کلانشهر اهواز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به فرموده امام خمینی(ره) خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد؛ اگر اراده قوی و مصمم مردم خوزستان در روزهای اول جنگ تحمیلی نبود خوزستان سقوط می‌کرد و امروز نیز خوزستان در صحنه‌ای دیگر پیشتاز نبرد است، این استان میان سایر استان‌های کشور بیشترین شهید مدافع را دارد.

وی افزود: دشمن پول‌های فراوانی برای ایجاد انحرافات در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌ است، اما هرچه به جلوتر پیش برویم اثر این انحرافات کمتر و کمتر خواهد شد هرچند که در این میان افراد ساده‌لوحی فریب فعالیت‌های پلید دشمن را می‌خورند اما همچنان پایبند به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق با بیان اینکه اگر نیروهای ولایی خارج از مرزهای ایران اسلامی دفاع نکنند مجبور می‌شویم در داخل مرزها از خودمان دفاع کنیم، گفت: نیروهای ما امروز دشمن را در سرزمین خود درگیر کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقطه امنی در جهان می‌درخشد؛ باوجود توطئه‌های دشمنان روز به روز نقشه‌های آنها نابود می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر استکبار جهانی که در راس آنها آمریکا قرار دارد با 3 چالش مهم روبرو است که نخستین آنها قرار گرفتن کشور چین به عنوان قدرت اقتصادی در برابر آنها است و این موضوع قدرت اقتصادی امریکا را متزلزل می‌کند و آنها را به چالش کشیده است.

دانایی‌فر چالش دوم پیشروی استکبار را قدرت سیاسی و بین‌المللی روسیه عنوان کرد و افزود: روسیه که امروز علاقمند به بازگشت به همان قدرت سابق و نفوذ گذشته است رقیب سختی برای امریکا به شمار می‌آید. ورود روسیه به مسائل جنوب شرق آسیا و آفریقا و بخش‌هایی از اروپا چالش دیگری را برای استکبار جهانی رقم زده است.

چالش فرهنگی؛ خطرناکترین چالش پیشروی استکبار

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق تصریح کرد: خطرناکترین و مهم‌ترین چالش روبروی استکبار جهانی  مفهوم فرهنگی دارد، در حالی که آنها ابزار بسیار گسترده‌ای برای این مهم دارند برابر فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل شده‌اند، زیرا جمهوری اسلامی با یک حرف با عنوان اینکه هر ملتی و کشوری باید مسیر آینده خود را مشخص کند، تک محوری را برای استکبار جهانی نابود کرد.

وی با بیان اینکه نخستین شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه صورت پذیرفت گفت: تا قبل از این اتفاق در همه نبردهای اسلامی_ اسرائیلی مسلمان شکست خوردند، شکست اسرائیل از یک مجموعه بنام حزب‌الله که مبعوث از انقلاب اسلامی و افکار امام خمینی(ره) است سبب شد که هیمنه استکبار جهانی در این اتفاق نابود شود.

دانایی‌فر با اشاره به طرح خاورمیانه کوچک و بزرگ که از سوی خانم رایس مشاور امنیت ملی امریکا مطرح شد عنوان کرد:  هدف امریکا از طرح این مسئله چیزی نبود جز تبدیل دولت‌های اسلامی به جزءهای کوچک به عبارتی همان اتفاقی که برای دولت اسلامی عثمانی رخ داد. امریکا می‌خواهد برای تجزیه کشورهای اسلامی قدرتی بزرگ برابر خود نبیند.

انتشار امواج بیداری اسلامی در جامعه اسلامی

وی بیان کرد: دشمنان برای همه اتفاقات برنامه‌ریزی کرده‌اند اما نتوانستند برای یک موضوع مهم برنامه‌ریزی کنند و آن بیداری اسلامی است. بیداری اسلامی امروز در سراسر جامعه اسلامی پراکنده شده است. یهودیان می‌پندارند که امروز هم می‌توانند مانند سال‌های 1908 تا 1918 معادلات را برهم زنند اما غافل از اینکه جوانان بیدار شیعی در جهان اسلام بیداری اسلامی را سرلوحه زندگی قرار داده و برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی می‌کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق با بیان اینکه هنگامی که داعش را به وجود آوردند با فرمان مرجعیت 3هزار جوان شیعی برای مقابله با این پدیده شوم بسیج شدند گفت: مرجعیت جهان شیعی طرح داعش را که با هدف سرنگونی شیعه بود را نابود کردند.

روزهای پایانی در انتظار داعش

دانایی‌فر تصریح کرد: داعش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. داعش در 2سال گذشته با داشتن بیش از 1500کیلومتر مرز و داشتن بیش از 40درصد از اراضی عراق امروز تبدیل به نقطه‌های پراکنده در شبه جنگل و کوهستان‌ها شده است که امیدورایم با آغاز عملیات آزادسازی موصل این پدیده شوم به کلی از بین برود.

وی در ادامه گفت: این اعتقاد را داریم که با توجه به طبیعت کشور عراق پس از نابودی داعش یک حرکات سیاسی در این کشور رخ خواهد داد که امیدواریم کشور عراق به ثبات و آرامش دست یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق اظهار داشت: در زمان صدام سعی براین شده بود که روابط با این به شدت کاهش و یا از بین برود اما امروز روابط بسیار خوب اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان هر دو کشور در حال وقوع است.

وی در ادامه در مورد برگزاری مراسم اربعین گفت: از سال 90 به بعد روند افزایش تعداد زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی 2 و 3 برابر می‌شد که پیش بینی تعداد زوار در سال جاری بیش از 2 میلیون نفر باشد؛ به ملت شریف ایران این پیشنهاد را می‌دهیم که زیارت اربعین خود را در یک بازه 10 روزه طراحی کنند تا از ازدحام زائران در روز اربعین حسینی جلوگیری شود. این حرکت می‌تواند توطئه‌های دشمن را در نطفه خفه کند و افکار پلید آل سعود را نقش‌برآب کند.

دانایی‌فر در پایان گفت: آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، به ویژه در مسائل دیپلماتیک تعهد و التزام در قاموس سیاسیون این کشور وجود ندارد؛ همانگونه که در خصوص تعهدات آنها با کشور عراق تاکنون به هیچکدام از توافقات خود عمل نکردند.