مراکز آموزش عالی و ادارات خوزستان امروز ساعت 13 تعطیل است

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:میزان ریزگردها در ساعت هشت صبح روز یکشنبه در اهواز یک هزار و 221، ماهشهر یک هزار و 248، امیدیه 864، بهبهان یک هزار و 228، سوسنگرد یک هزار و 333، شادگان یک هزار و 477، شوشتر یک هزار و 279 و آبادان 725 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.

شهریار عسکری بیان کرد: میزان گرد وغبار در ساعت 23 شنبه شب نیز در شادگان یک هزار و 678، اهواز یک هزار و 252، اندیمشک 935، دزفول یک هزار و 82، شوشتر یک هزار و 230، سوسنگرد یک هزار و 238، گتوند یک هزار و 96، بهبهان یک هزار و 516، و امیدیه یک هزار و 6 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.

شادگان با بیشترین میزان گرد و غبار در روز یکشنبه معادل 9.8 برابر حد مجاز، و اهواز میزان ریزگردها هشت برابر حد مجاز است.

هواشناسی خوزستان روز شنبه پیش بینی کرده بود گردو غبار تا اواخر وقت روز شنبه ادامه داشته و از بعدازظهر این روز به تدریج کاهش یابد.

به دلیل شدت گرد و غبار در روز گذشته شش پرواز فرودگاه های اهواز و آبادان نیز لغو شد.

با توجه به گرد و خاک شدید در سطح این استان تمام مراکز آموزشی استان در پایه‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان امروز تعطیل اعلام شد.

با این وجود تصمیمی برای تعطیلی مراکز آموزش عالی، ادارات، بانک‌ها و... گرفته نشده بود و افزایش غلظت گرد و خاک باعث شد تا ستاد بحران استان خوزستان فعالیت این مراکز را در نوبت ظهر از ساعت 13 به بعد تعطیل اعلام کند.

بر این اساس، ساعت 13 امروز مراکز آموزش عالی، ادارات و بانک‌های استان تعطیل خواهند شد.

خوزستان در هفته گذشته سه روز گرد و غباری را تجربه کرده است و در هفته جاری نیز امروز دومین روزی است که آسمان خوزستان گرد و غباری است.