پیکر شهدا در دهه سوم محرم و پایان ماه صفر تشییع می شود

سردار سید محمد باقرزاده در جمع خبرنگاران در رابطه با پیکر شهدایی که روز گذشته از مرز بین‌المللی شلمچه وارد میهن شده‌اند، گفت: در حدود 20 روز اخیر و در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، جزیره قطعه، مجنون، شرق دجله و زویدات پیکر 78 شهید تفحص شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه پیکر 24 شهید در منطقه زویدات پیدا شده است ، متعلق به عملیات محرم است، ادامه داد: عملیات محرم در سال 61 شمسی انجام شد و مانند شهدایی که در سال 61 هجری در میدان کربلا به امام حسین(ع) لبیک گفتند، شهیدان عملیات محرم نیز در سال 61 شمسی لبیک گفتند و اکنون در ایام محرم وارد کشور شدند.

 

مسوؤل کمیته‌ جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مرحله اول و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تعداد 20 شهید شناسایی شدند و امیدواریم که در دهه سوم محرم تشییع و به خانواده خود تحویل داده شوند.

 

وی در رابطه با تشییع دیگر شهدایی که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، بیان کرد: سایر شهدا هم برای شناسایی آنها تلاش می‌شود و در نهایت در پایان دهه صفر و پس از اربعین حسینی(ع) در اقصی نقاط کشور تشییع خواهند شد.

 

باقرزاده خبر داد: دیروز پیکر 3 شهید در منطقه چم هندی تفحص شده است و آنها را به اهواز منتقل کردیم، که برای مراحل تکمیلی به تهران منتقل خواهند شد.

 

مسوؤل کمیته‌ جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی که اکنون در حال کاوش آن هستیم، عموما جنوب عراق است، البته در منطقه کردستان عراق نیز فعال هستیم.